Iná spoločnosť, iná stratégia.
Asi neexistuje väčší rozdiel v stratégii vydávania first-party hier, ako v súčasnosti medzi spoločnosťami Microsoft a Sony. Zatiaľ čo Microsoft sa rozhodol všetky svoje first-party hry vydávať v predplatnom Xbox Game Pass v deň vydania a celkovo ide stratégiou dostupnosti svojich hier na čo najväčšom počte zariadení. Sony na strane druhej ide konzervatívnou cestou vydávania exkluzivít za 80€.
A na tom sa v najbližšej dobe pravdepodobne nič nezmení. Prezradil to šéf vzťahov s nezávislými vývojármi spoločnosti Sony Interactive Entertainment Šuhej Jošida. Podľa neho Sony „verí v prémiové vydávania hier“ s následným pridaním do predplatenej služby.
"Náš prístup je taký, že radi pomáhame vydavateľom riadiť životný cyklus [hry]," povedal pre Games Industry.biz. "Je to ako keď film najprv vyjde v kine a potom sa dostane do plateného vysielania, streamingu alebo bezplatnej televízie. Zakaždým generuje nové príjmy alebo širšie publikum. Takže rovnakým spôsobom veríme v prémiové vydanie titulu, ale po šiestich alebo dvanástich mesiacoch, keď predaj hry klesne, môže zaradenie do služby PS Plus pomôcť tieto hry znovu objaviť."
Jošida taktiež priznal, že pridanie hier ako Fall Guys či Rocket League do PS Plus v deň vydania pravdepodobne výrazne pomohlo faktu, že z týchto hier sa stali veľmi populárne tituly, no dodal, že situácia, ktorá sa udiala s hrou Stray (hra bola dostupná v PS Plus Extra v deň vydania) bola anomáliou v prístupe Sony. Podľa neho však môže byť predplatné používané na „zdvihnutie záujmu o hru“ v prípade, keď sa plánuje vydanie DLC alebo pokračovania.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!