Diverzifikácia.
Aj keď nikto neupiera spoločnosti Sony, že ich exkluzivity pre jedného hráča sú skvelé, tak spoločnosť jasne zaostáva za ostatnými vydavateľmi v kategórii live service hier – a nakoľko práve tie sú najvýnosnejšie, tak sa to logicky odráža na ignorovanom potenciáli rastu. Vlastne, to bol jeden z dôvodov, prečo Sony kúpilo štúdio Bungie v januári za 3,6 miliardy.
V budúcnosti sa to však má zmeniť a Sony má s live service hrami veľké plány, ktoré načrtli počas biznis stretnutia.
Sony totiž plánuje mať na trhu do konca finančného roku FY25 (obdobie apríl 2025-marec 2026) na trhu až dvanásť live service hier, pričom rovno tri z nich budú vydané/boli vydaní v do konca marca 2023. Jednou z nich je MLB The Show 22, ktorú Sony považuje za live service hru kvôli módu Diamond Dynasty (niečo na štýl FIFA Ultimate Team). Ďalšie dve však zatiaľ neboli ohlásené, no nakoľko majú byť vydané do konca marca 2023, tak k ich ohláseniu by malo dôjsť už čoskoro.
Podľa šéfa PlayStation Jima Ryana sú live service hry také, ktoré „nemajú koniec“ a kalendár vydaní Sony je nasledovný – dve do konca marca 2023, ďalšie tri do konca marca 2024, ďalšie štyri do konca marca 2025 a ďalšie dve do konca marca 2026.
Očakáva sa, že jednou z live service hier bude Factions multiplayer pre The Last of Us: Part II, no ďalšie live service hry sú zatiaľ jednou veľkou neznámou. Vieme, že na takýchto projektoch pracujú first party štúdiá Haven a Firesprite (údajne by malo ísť o Twisted Metal hru) a taktiež aj third-party štúdiá Deviation Games a Firewalk Studios. O live service projektoch sa však špekuluje aj v súvislosti so štúdiami Guerrilla Games či Insomniac Games.