Režisér hry Balan Wonderworld zažaloval vydavateľstvo Square Enix

Režisér hry Balan Wonderworld zažaloval vydavateľstvo Square Enix

 

Nedôvodné prepustenie.

Balan Wonderworld bol jednou z najhoršie hodnotených hier v roku 2021 a zdá sa, že vývoj hry bol rovnako zlý, ako výsledný produkt. Naznačil to herný režisér Judži Naka na sociálnej sieti Twitter. Zažaloval totiž svojho bývalého zamestnávateľa, spoločnosť Square Enix.

Naka argumentuje, že bol odstránený z pozície režiséra hry pol roka pred oficiálnym vydaním. Naka taktiež obvinil Square Enix, že im nezáležalo na kvalite hry a rozhodli sa ju vydať v stave v ktorom nemala byť vydaná.

„Bol som odstránený z pozície režiséra Balan Wonderworld pol roka pred vydaním a tak som zažaloval Square Enix. Teraz, keď už nie som zmluvne viazaný, rozhodol som sa prehovoriť. Myslím si, že je zlé, že Square Enix nezáleží na hráčoch a hrách. Podľa dokumentov som bol odstránený ako režisér Balan Wonderworlds z dvoch dôvodov a bolo to na popud producenta, šéfa marketingu, šéfa audia, manažéra a HR oddelenia.“

„Prvým dôvodom bolo, že som žiadal aby bolo zverejnená originálna nahrávka promo vystúpenia youtubera, ktorý hral hudbu z hry na klavíri. Druhým dôvodom bolo údajne to, že vzťah s vývojárskym štúdiom Arzest sa pokazil, pretože som ich žiadal o to, aby vylepšili hru po tom, ako sa ju pokúsili vydať bez opravy bugov.“

„Som sklamaný za všetkých fanúšikov, ktorí si kúpili Balan Wonderworld v nedokončenom stave. Od tohto momentu však môžem reagovať na príspevky na sociálnych sieťach. Veríme, že keď robíme hry, tak žiadanie o opravu bugov by malo byť niečo samozrejmé, aby sa dalo vytvoriť niečo dobré a ak to nie je možné, tak o tom treba hovoriť, no vyzerá to tak, že tu sa to nemohlo. Nemyslím si, že Square si cení hry.“

„Vylepšovať hry do konca vývoja je to o čom je byť herným vývojárom a ak to nie je možné, tak niečo je zlé. Spýtal som sa svojho právnika, aby mi vyjednal možnosť vydania komentára k situácii, no ich odmietnutie viedlo k žalobe. Myslím si, že výsledný stav v ktorom bol Balan Wonderworld vydaný má čo dočinenia s tým, čo sa stalo. Som sklamaný, že produkt na ktorom som pracoval od začiatku dopadol takto.“

Zdroj: Twitter

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk