Rozdielny prístup.
V utorok Sony ohlásilo svoju revíziu predplatenej služby PlayStation Plus, ktorá po novom ponúkne katalóg hier na hranie za mesačný poplatok. Je však zrejmé, že Sony pristupuje k predplateným službám opatrne – spoločnosť odmietla vydávať svoje first-party hry v predplatnom v deň vydania a taktiež sa nepredpokladá, že by agresívne získavali nové hry do svojho predplatného.
Prečítajte si tiež
Sony oficiálne predstavilo svoju novú predplatenú službu: Playstation Plus
A táto filozofia vychádza z viery, že herný priemysel nebude nasledovať ten filmový a hudobný a predplatené služby sa nestanú hlavným spôsobom konzumácie obsahu. Prezradil to šéf PlayStation Jim Ryan. Napriek tomu, že konkurenčný Game Pass má už 25 miliónov predplatiteľov a neustále rastie.
„Predplatené služby určite rastú na dôležitosti v posledných rokoch. Naša PlayStation Plus služba má 48 miliónov predplatiteľov od roku 2010 . A očakávame, že naše služby budú rásť aj v budúcnosti. No herné médium je iné ako lineárna zábava ako filmy a hudba a preto si nemyslím, že v hernom priemysle uvidíme masívny rast predplatených služieb ako Netflix a Spotify.“
Podľa Ryana je cestou herného priemyslu cesta live service – čiže cesta neustále aktualizovaných hier, ktoré si držia masívnu časť svojej hráčskej základne: „Niektoré live service hry sú v dnešnej dobe veľmi úspešné a efektívne sú predplatenými službami samé o sebe.“
„A sú vytvorené pre potreby hráča, ktorý má rád jednu hru kde trávi hodiny a hodiny mesiac za mesiacom. To je fenomén live service hier…ktorý do veľkej miery pumpuje rast herného priemyslu v posledných rokoch. A myslím si, že tento trend bude pokračovať a keď sa pozriete na tento model v kategórii zábavy ktorá dokáže udržať hráčov počas dlhého obdobia, tak live service hry to robia lepšie ako predplatené služby. No je to o voľbe. Sú milióny hráčov, ktorí si radi predplatia PlayStation plus. Dali sme im možnosti na platforme a myslíme si, že im ponúkame veľké zlepšenia so zmenami, ktoré sme priniesli. No ak chcú hráči hrať Fortnite, Call of Duty alebo FIFA, tak je to fajn. Nikto nie je nútený robiť nič.“
Je zrejmé, že Ryan a spol. si uvedomujú silu live service. Presne z tohto dôvodu totiž kúpili štúdio Bungie a aj štúdio Haven a do roku 2026 chcú vydať 10 live service hier.
Prečítajte si tiež