Aspoň vo Veľkej Británii.
Príprava nového Call of Duty bola monumentálnou úlohou, ktorú nepochybne skomplikovala pandémia COVID-19. Aj preto Activision nasadil na vývoj Call of Duty Vanguard prakticky všetky svoje interné štúdiá a výsledkom ich snahy bolo vydanie, ktorého sme sa dočkali 5. novembra.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Call of Duty: Vanguard – zabaví, no nič prevratné nečakajte
No, prvotné náznaky ukazujú, že buď hráči v novom Call of Duty nevidia takú kvalitu, alebo sú jednoducho zo série unavení. Podľa štatistík Gamesindsutry.biz, ktoré pokrývajú trh vo Veľkej Británii sa totiž počas prvého týždňa na trhu predalo o 40% kópií Call of Duty Vanguard menej v porovnaní s minuloročným Call of Duty: Black Ops Cold War. Navyše, tieto štatistiky pokrývajú aj fyzické kópie a aj digitálne, takže sa nedajú zvaliť iba na fakt, že hráči sa presúvajú k digitálu.
To znamená, že Vanguard je zatiaľ najhoršie predávaným Call of Duty od vydania prvého Modern Warfare v roku 2007. A oproti rekordnému vydaniu Call of Duty (Black Ops v roku 2010) je to pokles o 200%. Dokonca aj dvojica „slabých“ Call of Duty hier sa predávala o dosť lepšie – Ghosts predal o 52% viac a Infinite Warfare o 16% viac.
Podľa štatistík sa o 57% predajov postarala PlayStation platforma a o 43% Xbox platforma (PC údaje nie sú k dispozícii).
Asi jedinou pozitívnou informáciou pre Activision je to, že stále má free-to-play Warzone, ktorý je nesmierne populárny. A v decembri sa začína nová sezóna s novou mapu a novým obsahom, čo určite pomôže tržbám vydavateľstva.
Prečítajte si tiež