Bol to ten najlepší čas na odchod.
Prešli dva roky od momentu, kedy Shawn Layden ohlásil odchod z pozície šéfa PlayStation Studios a jeho miesto neskôr obsadil Hermen Hulst, ktorý je v tejto pozícii do dnešného dňa.
Na prvý pohľad však tento odchod nedával zmysel. PlayStation štúdiá boli doslova na vrchole herného sveta. Hry ako Horizon: Zero Dawn, God of War či Marvel’s Spider-Man zbierali ocenenia a vo vývoji pod jeho vedením boli aj hry The Last of Us: Part II, Ghost of Tsushima a Dreams.
Informácie z prostredia Sony vtedy hovorili, že Layden si veľmi nesadol so šéfom PlayStation Jimom Ryanom a Laydenov odchod bol vyústením „boja o moc,“ ktorý zrejme prehral.
V rozhovore pre Bloomberg však Layden prezradil, že jeho odchod zapríčinilo to, že bol vyhorený z prostredia herného priemyslu: „Je to aktivita pre mladých. Cítil som, že je vhodný čas aby som vystavil svoj odkaz hernému priemyslu.“
„Úspech hier ako Horizon: Zero Dawn a God of War boli dobrým momentom na to, aby som odišiel na vrchole a umožnil ďalšej generácii, aby priniesla PlayStation 5 na trh. Myslím, že som našiel moment v čase, kedy je to najvhodnejšie. A asi sa nedalo vybrať šťastnejší.“
Prečítajte si tiež