Pamätajú si iba tie najlepšie.
Asi nikto sa nebude hádať keď skonštatujeme, že first party štúdiá Sony patria medzi to najlepšie a najoceňovanejšie, čo herný priemysel ponúka. Základy súčasných úspechov PlayStation Studios boli položené v druhej polovici PlayStation 3 éry a v nedávno skončenej generácii boli first-party hry jedným z primárnych dôvodov víťazstva Sony nad Microsoftom.
Šéf PlayStation Jim Ryan v rozhovore pre čínsky TMT Post prezradil, že dôvodom, prečo majú v PlayStation Studios také vysoké štandardy je jednoduchý: Hráči si totiž pamätajú iba tie najlepšie hry.
Podľa jeho tvrdení je lepšie počkať a mať k dispozícii skvelú hru, ako ju vydať na trh čo najskôr a následne mať hru, ktorá je iba okay: „Hráči si pamätajú najlepšie hry a nie tie, ktoré sú iba okay. Keď je to najlepšia hra, tak hráči budú chcieť pokračovanie a toto pokračovanie si aj kúpia, no nikto sa nezaujíma o pokračovanie hry, ktorá bola okay. A my chceme to najlepšie.“
Ryan ako príklad najlepšej hry uviedol nedávno vydaný Ratchet & Clank: Rift Apart. Pre neho je definícia najlepšej hry taká, ktorá dokáže „vyvolať emócie u hráčov ako napríklad vzrušenie, nával adrenalínu, pocit radosti, alebo smútku.“
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Ratchet & Clank: Rift Apart – Roztomilá skákačka novej generácie
Ryanove slová sa dajú veľmi ľahko interpretovať aj na reálnom dianí v PlayStation Studios. Zatiaľ čo úspešné hry ako Horizon: Zero Dawn a God of War dostanú prakticky okamžite pokračovania, tak menej úspešnú (a menej chválenú) hru Days Gone od štúdia Sony Bend postihol osud definitívneho konca napriek tomu, že pokračovanie bolo vedeniu PlayStation navrhnuté.
Prečítajte si tiež