Inšpirujú sa iné štúdiá?
Crunch je v posledných mesiacoch a rokoch veľmi prepieranou témou v hernom priemysle. Už dávno sú totiž preč časy, kedy sa hry vytvárali „na kolene“ v garáži a dnes sú veľké AAA štúdiá plné stoviek zamestnancov a na vývoji jednej hry sa podieľajú aj stovky až tisíce externých spolupracovníkov.
Lenže s prechodom do „kroporátneho“ režimu sa zo starých čias preniesol aj starý spôsob vývoja hier spočívajúci v brutálnych nadčasoch, ktoré ničia súkromné životy vývojárov a doslova ich vyháňajú z herného priemyslu. Aj preto v posledných rokoch silnejú hlasy o vytvorení odborov pre herných vývojárov.
Medzi štúdiá, ktoré sú známe svojimi brutálnymi podmienkami pri vývoji hier patria nepochybne CD Projekt RED (Cyberpunk 2077), Naughty Dog (The Last of Us: Part II), NetherRealm (Mortal Kombat) či 343 Industries (Halo) a aj keď si mnohí uvedomujú, že ide o výrazne nežiaduci prvok pri fungovaní štúdiá, implementácia opatrení proti crunchu často viazne.
Preto potešili správy od vývojárov zo štúdia Insomniac Games, ktorí potvrdili, že počas vývoja takmer nezažili crunch a produkcia hry tak bola v štýle 40-hodinových pracovných týždňoch s výnimočným večerným pobytom v práci. A aj napriek tomu, že crunch nebol súčasťou tejto produkcie, dokázali vývojári vytvoriť hru, ktorá má momentálne na Opencritic priemer 89/100.
Prečítajte si tiež
Ratchet & Clank: Rift Apart hviezdi – je najlepšie hodnotenou hrou 2021
Tak, hádam sa inšpirujú aj ostatní.
I’d appreciate ppl sharing this positive. Because it’s important.#RatchetPS5 is at 89 avg score & I can’t speak for anyone on the team but myself, but I didn’t crunch once. 40h weeks the whole time.
— Grant Parker (@GrantPDesign) June 8, 2021
It is possible to work on a great game w/o suffering.https://t.co/8GOzukf2sh
I didn’t crunch once, entire production. A couple late nights here and there finishing something up, but COMPLETELY CRUNCH FREE. It is possible. Team wellness lets the creativity flow free. https://t.co/Bf9C7BQLRn
— Lindsay Thompson (@Binzimation) June 8, 2021