Postapo problémy.
Štúdio Insomniac Games bolo počas PlayStation 4 generácie známe primárne vďaka Spider-Man hrám, hre Ratchet & Clank a Xbox exkluzivite Sunset Overdrive. Generácia predtým však bola pre štúdio v znamení FPS série Resistance, ktorá rozprávala príbeh boja ľudstva s nákazou Chiméra.
Séria bola solídne komerčne úspešná, no nikdy sa nedočkala statusu „must have,“ ako napríklad hry od Naughty Dog. Napriek tomu však štúdio po zavŕšení trilógie začalo práce na štvorke.
Prezradil to bývalý redaktor IGN Colin Moriarty vo svojom Sacred Symbols podcaste. Podľa neho bol však návrh na vývoj štvorky odmietnutý preto, lebo Sony sa bálo, že bude mať vo vývoji príliš veľa post-apokalyptických hier. V tom čase boli totiž vo vývoji hry ako Horizon: Zero Dawn, Days Gone a The Last of Us a Sony si uvedomovalo, že to môže do budúcnosti problém.
„Resistance 4 bol navrhnutý smerom k Sony, no tí to odmietli, pretože hra znela až príliš podobne The Last of Us a Sony nechcelo, aby sa tieto dve hry prekrývali. Takže Resistance značka bola ukončená.“
Časť štúdia, ktorá mala na starosti vývoj Resistance 3 sa tak pustila do projektu pre vydavateľa Electronic Arts, ktorý bol pri vydaní známy ako Fuse, no ten bol obrovským komerčným zlyhaním a toto zlyhanie prispelo k tomu, že vedenie Insomniacu bolo ochotné predať v roku 2019 štúdio spoločnosti Sony za 229 miliónov dolárov.