Jedna hodina hrania ako 18 nabíjacích cyklov smartfónov.
Zmeny klímy spôsobené ľudskou činnosťou sú veľkou výzvou 21. storočia. Na mnohé aspekty života sa už v dnešnej dobe pozerá cez optiku vplyvu na životné prostredie a výnimkou nie sú ani herné konzoly. A nakoľko sme sa v minulom roku dočkali hneď troch nových, tak sa im na zúbok pozrel Natural Resources Defense Council a vyslovil nad nimi svoj ortieľ.
Podľa ich zistení majú nové konzoly spotrebu medzi 160-200+W, čo je viac, ako konzoly nedávno skončenej generácie. To je približne toľko, ako spotreba bežnej televízie, ku ktorej sú konzoly pripojené. Konkrétne dáta spotreby podľa tejto inštitúcie sú nasledovné:
- PlayStation 5: 50-220 wattov
- Xbox Series X: 45-220 wattov
- Xbox Series S: 25-100 wattov
- Nintendo Switch: 10-18 wattov
- PlayStation 4 Pro: 75-160 wattov
- PlayStation 4 Slim: 55-110 wattov
- PlayStation 4: 90-150 wattov
- Xbox One X: 65-180 wattov
- Xbox One S: 35-90 wattov
- Xbox One: 70-120 wattov
NRDC taktiež skonštatovala, že konzoly ponúkajú hráčom pri ich nepoužívaní low-power mód alebo standby mód. Pri týchto módoch používajú konzoly menej ako 1 watt, no pri používaní „Instant On“ módu na Xbox Series S/X sa táto spotreba výrazne zvyšuje. Playstation 5 sa na druhej strane nevie inteligentne adaptovať na rôzne stavy nečinnosti, čo umelo navyšuje jej spotrebu.
Podľa NRDC ak 100 tisíc hráčov prejde Spider-Man: Miles Morales (približne 15-hodín), tak Playstation 5 vyprodukuje 230 ton emisií, čo je porovnateľné so 45 autami, ktoré jazdia počas celého roka. Jedna hodina hrania Spider-Man: Miles Morales vyprodukuje rovnaké emisie ako 18 nabíjacích cyklov smartfónu. A ak 70 miliónov hráčov Playstation 5 konzol hrá AAA hru 2 hodiny týždenne, tak to vytvorí 1,1 milióna ton oxidu uhličitého. Samozrejme, spotreba elektrickej energie a nároky na výrobu tejto elektriny sa menia pri rôznych hrách a za rôznych situácií a preto sú tieto údaje orientačné.
Problémom podľa NRDC je fakt, že mnoho ľudí používa tieto konzoly ako streamovacie zariadenia pre svoje filmové služby. Playstaiton 5 a Xbox Series X/S však spotrebovávajú 10-25x viac elektrickej energie, ako dedikované streamovacie boxy. Pre porovnanie – Apple TV používa 2,8W a Amazon Fire TV 3 až 4W. Naproti tomu Xbox Series S používa pri sledovaní Netflixu 31W, Xbox Series X 40-53W a Playstation 5 68-70W.
Závery organizácie sú teda také, že aj keď Sony a Microsoft vytvorili konzoly, ktoré nepotrebujú až tak veľa energie (oproti PC), tak stále je v tejto oblasti pred oboma spoločnosťami veľa práce. Odporúčania teda spočívajú v integrácii dedikovaného čipu na prehrávanie médií, zlepšenia v Instant-On módoch a taktiež aj lepšie informovanie o možnostiach úspory energie ktoré komunikuje konzola smerom k zákazníkom.