Očividne je potrebný balans nového a známeho.
S narastajúcimi rozpočtami AAA hier sa mení aj pohľad na to, čo hráčom priniesť. Oveľa ľahšie sa na trhu presadzuje známej značke ako God of War, ako úplne novej a neznámej IP. No počas nedávno skončenej Playstation 4 generácie narazila spoločnosť Sony na dvojicu veľkých úspechov v podobe hier Horizon: Zero Dawn a Ghost of Tsushima. No hneď oproti tomu sú nové značky, ktoré si komerčne až také publikum nenašli, ako napríklad Days Gone či Dreams.
A podľa šéfa Playstation Jima Ryana to bude v budúcnosti ešte ťažšie a to práve kvôli narastajúcim cenám vývoja: „Investovali sme veľa organickým spôsobom počas poslednej generácie. Viac, ako si ľudia uvedomujú. Pridali sme Insomniac Games cez akvizíciu. Robíme skvelé hry a určite v tom plánujeme pokračovať.“
„Ide však o to, že pri týchto blockbuster hrách je potrebné, aby mali niečo ako „box office“ vydanie. Stoja viac ako sto miliónov dolárov a ak chceme byť schopní prinášať na trh nové značky – čo je veľmi riskantné a spravili sme to štyrikrát počas PS4 generácie – musíte ich vydávať veľkolepo.“
„Máme organizačnú štruktúru, ktorá sedí nad jednotlivými štúdiami a jedna z vecí, ktorú má na starosti je portfólio a v ňom hľadáme balans medzi novými pokračovaniami zaužívaných sérií ako God of War a Uncharted a novými značkami ako Ghost of Tsushima a Horizon: Zero Dawn. Neustále premýšľame nad správnym balansom.“