Obsiahly rozhovor s novými informáciami.
Aj keď Jim Ryan, šéf Playstationu nie je tak verejne činnou osobou, ako jeho náprotivok Phil Spencer, tak vydanie nových konzol je veľkou príležitosťou na to, aby odprezentoval svoje názory aj na verejnosti a presne to aj urobil a to vo rozhovoroch pre GamesIndustry.biz a Washington Post, kde sa rozhovoril nie len o konzole Playstation 5, ale aj o budúcnosti VR a ďalších drobnostiach.
O predobjednávkach Playstation 5
Ryan si je vedomý toho, že v obchodoch je akútny nedostatok nových konzol a dopyt výrazne prevyšuje ponuku: „Odkedy sme spustili predobjednávky, dostal som emocionálne maily od mnohých ľudí. Ľudí, ktorí majú viac ako 50 rokov a boli so značkou Playstation od roku 1995 a pýtajú sa ma, či sa môžu dostať k novej konzole. Som ohromení z množstva ľudí, ktorí mi napísali…“
Podľa neho to ukazuje na to, aká je popularita Playstation značky a to je jeden z dôvodov, prečo sa Sony bude snažiť s Playstation 5 prekonať popularitu Playstation 4, ktorá do predala takmer 115 miliónov kusov konzol.
A aj keď Sony neočakáva, že by sa niekedy priblížili k predajom Playsatation 2, podľa Ryana to nie je tak jednoduché: „Napríklad sme predali mnoho Playstation 2 konzol za 99$ a bola to konzola na ktorej sa vo veľkom pirátilo. Teraz je však oveľa dôležitejším ukazovateľom počet aktívnych užívateľov. A ten sa dá merať podľa priamo počtom, alebo časom, ktorý pri interakcii s našimi službami strávia.“
„Sme odvážni z hľadiska počtu ľudí, ktorí prídu do styku s Playstation 5. Primárne preto, že nezačíname zo stoja, ako pri Playstation 4, ktorá prišla po nie veľmi úspešnej Playstation 3. Teraz začíname s 100 miliónom aktívnych hráčov a dúfame, že ich čím skôr presunieme na Playstation 5. A v tomto prípade ide o veľmi zaujatú komunitu ľudí, ktorí sa svojej konzole naozaj venujú.“
Ryan vidí potenciál rozširovania v krajinách Ázie (mimo Japonska) a Latinskej Amerike, no rozširovanie do týchto krajín je oveľa komplikovanejšie, ako bolo kedysi rozšírenie po európskych krajinách.
Prečítajte si tiež
Cieľ Sony je predať 100 miliónov Playstation 5 konzol
O ďalšej podpore Playstation 4
Sony prednedávnom otočilo. Zatiaľ čo v prvých mesiacoch roka 2020 hovorili o tom, že je „čas ponúknuť hráčom niečo, čo sa dá zažiť iba na Playstation 5,“ tak v auguste ohlásili Playstation 4 porty troch svojich exkluzivít a taktiež je dosť možné, že nepôjde o posledné exkluzivity, ktoré uvidíme na Playstation 4 (God of War: Ragnarok?)
Ryan naznačil, že COVID-19 bol jedným z dôvodov, prečo sa rozhodli predĺžiť first-party podporu konzoly Playstation 4: „Videli sme, čoho je Playstation 4 komunita schopná v posledných šiestich mesiacoch. Bolo to veľmi silné a uvedomujeme si, že je dôležité, aby sme hráčov na PS4 udržali šťastnými. Preto plánujeme Playstation 4 podporovať aj v rokoch 2021 a 2022. Posledné mesiace nám ukázali veci o ktorých sme si pred COVIDOM nemysleli, že budú realitou.“
O nákupných vojnách
Posledné roky sprevádza herný priemysel veľká konsolidácia. Najsnaživejším v tomto ohľade je Microsoft, ktorý v roku 2018 kúpil/vytvoril 7 štúdií, v roku 2019 jedno štúdio a v roku 2020 kúpil vydavateľstvo Bethesda s deviatimi ďalšími štúdiami. Sony kontrovalo koncom roka 2019 kúpou štúdia Insomniac za 229 miliónov dolárov. A Ryan pripomína, že ďalšie nákupy sú možné.
„Myslím si, že mnoho ľudí si neuvedomuje ako naše štúdia organicky vyrástli počas tejto generácie. Samozrejme, že sme tomu pomohli kúpou štúdia Insomniac a je skvelé mať ich ako súčasť Playstation rodiny. Chcem však aby sa fanúšikov pozvať aby sa pozreli na launch tituly PS4 a PS3 generácie a porovnali to s tým, čo prinesieme pri vydaní Playstation 5. To sa ani porovnať nedá.“
„Ovocie v tom nemíňať obrovské peniaze, ale mať veľmi plynulý a plánovaný rast je očividné. Samozrejme, mohol by som dať ako príklad štúdio Naughty Dog, no skôr chcem hovoriť o Ghost of Tsushima. Ten ukazuje, koľko práce investovalo Sucker Punch pri budovaní na základe svojich skúseností z minulosti. Sme radi, že máme päť až šesť štúdií, ktoré spadajú do tejto kategórie.“
„Môžete robiť horúčkové nákupy, alebo môžete robiť plánované nákupy, alebo môžu vaše štúdiá organicky rásť.“
O VR
„Playstation verí vo VR a určite preň vidíme nejakú budúcnosť a to že VR bude veľkou súčasťou interaktívneho obsahu. Bude to však tento rok? Nie. Bude to na budúci rok? Nie. Príde to však niekedy? Veríme tomu. Sme veľmi radi zo zážitkov, ktoré sme hráčom poskytli s Playstation VR a tešíme sa na to, keď nás to zoberie v budúcnosti.“