Ale…od veci by to určite nebolo.
Príchod novej generácie konzol dával nádej, že konzoly sa konečne vymania zo zovretia 30FPS. Postupne sa však tento sen rozplýva a čoraz viac vývojárov tvrdí, že ostávajú pri tomto čísle. Niektorí sú síce tak zlatí, že ponúkajú možnosť „výkonnostného módu,“ ktorý z hry stiahne niektoré detaily, prípadne zníži rozlíšenie, no na druhej strane zlepší framerate, no nejde o pravidlo.
A zdá sa, že v kempe 30FPS ostáva aj štúdio Naughty Dog. Vizuálny umelec štúdia, ktorý vystupuje na sociálnej sieti Twitter pod prezývkou booncotter, ktorý ozrejmil prečo by to tak malo byť a prečo štúdio preferuje tento prístup.
Všetko to má dočinenia s vizuálnou kvalitou: „Keď sa hýbete v 60FPS, to znamená, že hra má 16 milisekúnd na frame, aby vykreslila scénu. 10 milisekúnd je vyhradených na základ a zvyšných 6 je vyhradených na častice, odrazy a ďalšie processing efekty. Ak však máte hru v 30FPS tak hra má 33 milisekúnd na frame. Čiže 10 vám zostáva na základ, no na processing efekty máte 23 milisekúnd. Štyrikrát viac ako pri 60FPS.“
„Keď je otázka, či príchod PS5 umožní AAA hrám posunúť sa na 60FPS, odpoveď umelca je jasná. Mať lepší hardvér znamená cieliť vyššie, takže to, čo získate vyšším výkonom stratíte tým, že plníte vyššie očakávania.“
„Myslím si, že náš prístup bude rovnaký. Kvalita renderovania pôjde hore, očakávania od vizuálu pôjdu hore, no vždy budeme cieliť na krajší vizuál verzus vyšší framerate. Menej náročné hry budú vyzerať lepšie a dosiahnu 60FPS. Viac náročné hry využívajú každý jeden dostupný frame.“
Tak dúfame, že Naughty Dog vo svojich next-gen hrách aspoň ponúknu možnosť zníženia vizuálnej kvality, za účelom lepšieho herného zážitku.