Emulácia pomocou cloudu a sharovanie hrateľných úsekov hier, to sú prinajlepšom odvážne predpovede. Ale nikdy nehovor nikdy!
Informácia sa objavila na Twitteri japonského používateľa Renka_schedule, po preložení tweetu sa dozvieme, že hovorí o spätnej kompatibilite prvých troch PS konzol, ktoré by malo byť sprostredkované prostredníctvom cloudu. „Tieto hry budú bežať na virtuálnom stroji, ktorý bude simulovať prostredie jednotlivých zariadení“, píše sa v japonskom texte, ktorý je priložený k obrázku patentu.
Prečítajte si tiež
Sony intenzívne testuje tisíce hier v rámci spätnej kompatibility na PS5
Odkaz teda obsahuje aj priložený patent Sony, ktorý má toto tvrdenie podporovať. Na obrázku môžeme vidieť znázornené zariadenia PS1, PS2 a PS3, ktoré sú nejakým spôsobom prepojené do PS5, hovorí sa len o „prepojení pomocou internetu“. Zatiaľ nie je jasné akým spôsobom by toto malo prebiehať, ani či údajnú službu má podporovať súčasné cloudové riešenie Sony – PS Now.
Takto má vyzerať údajný patent Sony:
Ten istý používateľ zverejnil aj informácie iného patentu, ktorý hovorí funkcii DualSense ovládača, ktorá má umožniť vytvárať „mini-hry“ pomocou tlačidla Create. Po stlačení tlačidla by sa mal zaznamenať určitý úsek hry, ktorú hráte a tento by mal byť dostupný v hrateľnej podobe pre iných hráčov, ktorí si ho budú môcť zahrať ako akúsi „demo verziu“.
Funkcia DualSense ovládača:
Aj keď obe tieto špekulácie sú veľmi odvážne a veľmi ťažko hovoriť o ich pravdivosti, ak by som si mal z toho vybrať tak poviem, že pravdepodobnejšia je tá spätná kompatibilita. Minimálne o spätnej kompatibilite PS4 hier sa už viedli rozsiahle polemiky, tak uvidíme, ako sa z toho Sony nakoniec vymotá. Keďže ich stanovisko k tejto téme je bolo v minulosti minimálne nejasné.