Xbox Series X má však iné prednosti.
Zatiaľ čo Microsoft kládol pri dizajne Xbox Series X najväčší dôraz na čo najvyšší výkon, tak prioritou Sony pri Playstation 5 bolo hlavne I/O riešenie podstatou ktorého je extrémne rýchly SSD disk, ktorý momentálne nevídať ani v PC segmente (v rozumnej cenovej kategórii). A odvtedy sa fanúšikovia oboch táborov hádajú, ktoré riešenie je lepšie, vyladenejšie a komplexnejšie.
A svoj názor postupne prezentujú aj herní vývojári, ktorí vyzerajú byť nadšení zo slobody, ktorú im I/O riešenie Playstation 5 ponúka. Primárne by mali byť z hľadiska herného dizajnu možné veci, ktoré v tejto generácii konzol možné nie sú a to bude mať vplyv aj na PC segment.
Najnovším prírastkom do diskusie sú však vyjadrenia third-party herného vývojára, ktorý na fórach ResetEra vystupuje pod prezývkou Matt, no moderátormi fóra je potvrdený ako herný vývojár. Budeme iba citovať jeho vyjadrenia smerom k novým konzolám, bez ďalšieho komentára
- „Na riešení Playstation 5 I/O nie je nič PR. Je to proste iba extrémne rýchle.“
- „Je divné, že hráči sa snažia podceňovať technológiu, ktorá spraví hranie lepším. To, že táto technológia existuje je objektívne dobré – žiaden downgrade, iba krok vpred. Na trhu neexistuje produkt pre zákazníkov, ktorý je porovnateľný s tým, čo ponúka Playstation 5 a mali by sme chcieť, aby spoločnosti tlačili technológiu vpred.“
- „Videl som celý systém v akcii a mal som možnosť ho vyskúšať. Aj keď pre bežného konzumenta nie je celkom zrejmé, ako to vylepší hry v mnohých aspektoch, tak tento rozdiel je pre vývojárov obrovský.“
- „Neexistuje možnosť porovnania. Na I/O riešení Xbox Series X nie je nič zlé, a ani na rýchlostiach, ktoré viete dosiahnuť na PC a presun na SSD disk vo všeobecnosti je neuveriteľný upgrade z ktorého budú čerpať všetky hry a všetci hráči. No Playstation 5 I/O je na inom leveli. Robí všetko oveľa rýchlejšie než ktorákoľvek konkurencia. Je to najväčší rozdiel medzi dvoma konzolami.“
- „Je veľké množstvo skvelých vecí na Xbox Series X. Je to fantastická konzola z ktorej som nadšený a v mnohých ohľadoch ponúka oproti Playstation 5 výkonnostné výhody. Taktiež je schopná robiť veci, ktoré Playstation 5 nevie, alebo nevie robiť tak dobre. Obe sú skvelé mašiny a obe môžu byť brané ako skvelé.“
- „Ako som povedal predtým, očakávam jemné rozdiely v multiplatformových hrách, pretože tie nemôžu byť dizajnované okolo rýchlejšieho I/O riešenia Playstation 5. V týchto hrách bude rozdiel v TFLOPoch rovnako viditeľný ako rozdiel v I/O.“
- „…v niektorých aspektoch budú hry využívať výhody Playstation 5, no herný dizajn nebude môcť byť iný.“
- „DirectStorage (riešenie Microsoftu) je skvelý tým čo robí, no v tomto hrá najväčšiu rolu rýchlosť. Xbox Series X je viac konvenčný ako Playstation 5 a v tomto aspekte nie je až tak o čom hovoriť. Je to však silnejší systém v mnohých ohľadoch.“
Podľa jeho slov sú obe konzoly veľmi jednoduché z hľadiska komplikovanosti vývoja a CPU výkon Xbox Series X je podľa jeho „o trochu vyšší.“
Vyzerá to teda tak, že aj fanúšikovia Sony a aj Microsoftu sa majú na čo tešiť. Dôležitým faktorom však bude samozrejme aj cena, no tam je zatiaľ z oboch strán hrobové ticho.
Prečítajte si tiež
MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o novej konzole PlayStation 5
Prečítajte si tiež