Yan Chernikov sa vyjadruje vo svojom reakčnom videu k prezentácii Sony.
Tá sa uskutočnila už pred dvoma mesiacmi. Vysoko technicky zameraná prezentácia, ktorú viedol Mark Cerny bola akousi náhradou za GDC, ktorá sa tento rok nekonala. Aspoň nie v takej forme ako sme zvyknutí. Ale aby som prešiel k veci. Bývalý vývojár z EA, ktorý pracoval na Frostbite Engine si pochvaľuje novú technológiu a vysvetľuje, prečo je SSD v konzole tak dôležité. Zároveň ozrejmuje mnoho technických vecí a podáva ich viac laickou formou. Takže konečne sme schopní výkladu vo videu ako-tak pochopiť aj my, obyčajní smrteľníci.
Prečítajte si tiež
PS5 má byť „100-krát rýchlejšia“ ako jej predchodca
To, že PS5 bude mať SSD je geniálne, a teraz nechcem, aby ste ma chápali zle, ale je to ešte geniálnejšie preto, aké bolo v skutočnosti zlé mať v konzole HDD.
Yan Chernikov
Ďalej približuje aj vplyv samotného SSD na celý systém a to nielen na načítavacie časy alebo inštaláciu hier: „Konzola je veľmi komplexný systém, ktorý nefunguje ako sme bežne zvyknutí napríklad pri počítačoch. Ultrarýchle SSD pomôže systému ako takému, ale aj vývojárom pri tvorbe hier.“
Doteraz sa museli vývojári pri práci sústrediť aj na „pomalosť pevného disku“ a hľadať rôzne kľučky, aby sa vyhli problémom a hra bola čo najlepšie optimalizovaná. Rýchlosť disku má tak, celkom prekvapivo, priamu súvislosť s výkonom hier v samotnom zariadení. Na prezentácii sa tejto problematike venuje aj sám Cerny a hovorí aj o tom ako rýchlosť disku priamo súvisí s dianím na obrazovke: „Rýchlosť HDD je spätá aj s tým, na ktorom bloku sa dáta nachádzajú. Ak sú dáta, ktoré chceme používať, na rôznych častiach disku, spomaľuje to celý proces načítavania. Pokiaľ sme chceli z pevného disku dostať maximum, museli sme sa doteraz sústrediť, aby boli jednotlivé súbory dát uchovávané v určitých jeho blokoch. Tak sa nám ho darilo uchovať v najvyšších prevádzkových podmienkach.“
„Je to tak, musíme si vedieť vybrať ako s dátami naložíme, pretože konzola funguje ako jeden komplexný celok“, komentuje ďalej Chernikov. Toto správanie pevného disku nám dáva zároveň odpovede aj na to, prečo sa nám tak dlho inštalujú aktualizácie do našich herných zariadení. Systému trvá dlhší čas kým sa dáta poukladajú do jednotlivých blokov tak, aby neskôr mohli disk využívať čo „najmúdrejšie“. Kdežto v minulosti museli pri načítavaní jednotlivých súborov vo veľkej miere dopomáhať rýchlosti diskov operačné pamäte, tak teraz tento problém odpadá.
Množstvo súborov sa počas hrania hry muselo držať v RAMke len preto, lebo mohli byť potenciálne využité. Ale vďaka tomu, že SSD funguje na podobnom princípe ako operačné pamäte, už nebude nutné ich (v takom množstve) zamestnávať touto činnosťou a v konečnom dôsledku nám zostane viac výkonu pre aplikáciu samotnú.