Ďalšie dochucovadlo do konzolového gulášu.
Výkon konzol novej generácie je vďačná diskusia, nie len pre obyčajných hráčov, ale taktiež studnica výrokov vývojárov a iných známych osobností z herného priemyslu. Nejaká skupina hovorí o výhodách nového Xboxu, tá druhá sa zas pridáva k táboru modrých.
Najnovšie sa sa pre portál Vigiato rozhovoril Ali Salehi z Cryteku, ktorý v štúdiu zastáva pozíciu softvérového inžiniera. Jedným dychom dodáva, že vývoj hier na PlayStation 5 je extrémne jednoduchý – „Mnoho vývojárov tvrdí, že PlayStation 5 je v podstate najjednoduchšia platforma na programovanie a maximálny výkon dosiahnu oveľa jednoduchšie“.
Svoj názor vyjadril aj na maximálny teoretický hrubý výkon PlayStation 5 a Xbox Series X. Podľa jeho slov dosahuje Xbox Series X svoj maximálny 12 TFLOPs výkon len v najideálnejších podmienkach, zatiaľ čo PlayStation 5 dokáže pracovať so svojim 10.28 TFLOPs výkonom väčšinu času.
„Teraflopy indikujú ako rýchlo môže procesor za optimálnych podmienok teoreticky fungovať. Vo výsledku však teóriu nahádza prax a reťaz procesov, ktoré sú na sebe závislé. Ak sa jeden proces spomalí a nebude pracovať dostatočne rýchlo, tak výkon automaticky padá dole.“, zdôrazňuje Salehi.
Ako problém taktiež udáva rozdelenie operačnej pamäte podľa šírky pásma, čo vraj sťažuje kódovanie hier, keďže 10 GB pracuje s priepustnosťou 560 GB/s a ostatných 6 GB len s 336 GB/s. Tomuto všetkému navyše nepomáha ani softvérové riešenie zastaralého DirectX API. Vystávajú z toho vraj rôzne problémy, ktoré budú musieť vývojári riešiť.
Je však otázne do akej miery sú tieto slová pravdivé a čo všetko je fabulácia. Je takmer isté, že vývojári, ktorí reálne pracujú s devkitom jednej či druhej platformy musia dodržiavať mlčanlivosť, takže akékoľvek diskusie môžu byť len osobnou dedukciou a nemusia sa zakladať na pravde.
Taktiež vieme, že Phil Spencer hovoril o stálej frekvencii pokiaľ ide o GPU takty a Cerny zas o variabilnej pri PlayStation 5. Aká bude nakoniec realita však ukáže až čas.