Pozrime sa na výsledok porovnania výkonu pri multiplatformových hrách.
Iste, porovnávať PC systémy s unifikovaným hardvérom v konzolách nie je ideálny stav. V každom prípade vieme, že sa budúca generácia konzol opäť približuje k bežným počítačovým zostavám, takže nejaký záver si vieme urobiť už teraz.
Samozrejme rozdielovým faktorom je aj samotná architektúra. Treba si však uvedomiť, že súčasné herné technológie sú k daným systémom prispôsobené a výsledný výkon bude opäť vychádzať z určeného štandardu tak, aby v konečnom dôsledku náklady na portovanie ostali v rozumej rovine.
Prečítajte si tiež
MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o novej konzole Xbox Series X
V porovnávacom videu sa pozrieme na výkon grafických kariet od AMD, ktoré tvoria základ aj pri nových konzolách, aj keď postavené na inej architektúre. V teste sa predvedie Radeon RX Vega 56 v konkurencii s Radeon RX Vega 64.
Pozrime sa na hrubý výkon týchto kariet:
PlayStation 5 (10.28 TFLOPs)
- Radeon RX Vega 56 (Vega 10) – 10.54 TFLOPs
Xbox Series X (12 TFLOPs)
- Radeon RX Vega 64 (Vega 10)—12.66 TFLOPs
Presné hodnoty celkom logicky reflektovať nevieme. Navyše PlayStation 5 určuje maximálny výkon variabilným taktovaním a vo výsledku môžeme počítať s nižšou hodnotou. Tak isto vo videu prezentuje výkon nového Xboxu grafická karta RX Vega 64, ktorá zas ponúka kúsok viac výkonu.
A výsledok? Rozdielových necelých 10 snímkov za sekundu v prospech Vega 64 a teda nový Xbox. Navyše sa vo videu testuje aj RTX 2060 s hrubým výkonom 6.45 TFLOPS a obom kartám dýcha na krk, niekedy dokonca poráža slabšiu RX Vega 56. A tam je rozdiel v hrubom výkone značný. Opäť si tak ukazuje, že jednotka „TFLOP“ je len pekelný marketingový nástroj.