PC grafiky, ktoré sa hrubým výkonom rovnajú novým konzolám: Rozdiel necelých 10 fps

PC grafiky, ktoré sa hrubým výkonom rovnajú novým konzolám: Rozdiel necelých 10 fps

 

Pozrime sa na výsledok porovnania výkonu pri multiplatformových hrách.

Iste, porovnávať PC systémy s unifikovaným hardvérom v konzolách nie je ideálny stav. V každom prípade vieme, že sa budúca generácia konzol opäť približuje k bežným počítačovým zostavám, takže nejaký záver si vieme urobiť už teraz.

Samozrejme rozdielovým faktorom je aj samotná architektúra. Treba si však uvedomiť, že súčasné herné technológie sú k daným systémom prispôsobené a výsledný výkon bude opäť vychádzať z určeného štandardu tak, aby v konečnom dôsledku náklady na portovanie ostali v rozumej rovine.

V porovnávacom videu sa pozrieme na výkon grafických kariet od AMD, ktoré tvoria základ aj pri nových konzolách, aj keď postavené na inej architektúre. V teste sa predvedie Radeon RX Vega 56 v konkurencii s Radeon RX Vega 64.

Pozrime sa na hrubý výkon týchto kariet:

PlayStation 5 (10.28 TFLOPs)

  • Radeon RX Vega 56 (Vega 10) - 10.54 TFLOPs

Xbox Series X (12 TFLOPs)

  • Radeon RX Vega 64 (Vega 10)—12.66 TFLOPs

Presné hodnoty celkom logicky reflektovať nevieme. Navyše PlayStation 5 určuje maximálny výkon variabilným taktovaním a vo výsledku môžeme počítať s nižšou hodnotou. Tak isto vo videu prezentuje výkon nového Xboxu grafická karta RX Vega 64, ktorá zas ponúka kúsok viac výkonu.

A výsledok? Rozdielových necelých 10 snímkov za sekundu v prospech Vega 64 a teda nový Xbox. Navyše sa vo videu testuje aj RTX 2060 s hrubým výkonom 6.45 TFLOPS a obom kartám dýcha na krk, niekedy dokonca poráža slabšiu RX Vega 56. A tam je rozdiel v hrubom výkone značný. Opäť si tak ukazuje, že jednotka "TFLOP" je len pekelný marketingový nástroj.

Zdroj: youtube

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk