Matematika v tomto prípade asi nepustí.
Po včerajšom predstavení Playstation 5 je zrejmých mnoho vecí, ktoré boli dovtedy doménou špekulácií a leakerov. Sony odhalilo oficiálne špecifikácie Playstation 5 a tieto špecifikácie zodpovedali na niekoľko ďalších otázok.
Mark Cerny potvrdil, že Sony používa RDNA 2 architektúru s podporou hardvérového ray tracingu a to znamená, že spoločnosť používa rovnaké riešenie ray tracingu ako Xbox Series X.
- Xbox Series X má 52 CU taktovaných na 1,825GHz s výkonom 12,1TFLOPs
- Playstation 5 má 36 CU taktovaných na maximálny takt 2,23GHz s výkonom 10,28TFLOPs
A keď sa pozrieme na štruktúru jednej Compute Unit tak zistíme, že každá Compute Unit navyše znamená jeden Intersection Engine navyše a práve ten sa stará o spracovanie ray tracingu. V praxi to znamená, že Xbox Series X má o 44% viac hardvéru určeného pre Raytracing oproti Playstation 5 a preto pri prezentácii konzoly kládli na túto technológiu oveľa väčší dôraz ako Sony.
One of the drawbacks of using less CUs is less „Intersection Engines“ for HW Raytracing which are tied to each shader unit
— _rogame (@_rogame) 18. marca 2020
Xbox Series X have 44% more Raytracing HW than PS5. That’s why Microsoft is demoing „Real Time Path tracing“ while Sony is talking about global illumination pic.twitter.com/jwGzJN6kI1
Aj v tomto prípade však platí, že papier znesie veľa. Uvidíme, aké výsledky prinesie reálna prax.