Nižší výkon Playstation 5 znamená pravdepodobne aj horší Ray Tracing

Nižší výkon Playstation 5 znamená pravdepodobne aj horší Ray Tracing

 

Matematika v tomto prípade asi nepustí.

Po včerajšom predstavení Playstation 5 je zrejmých mnoho vecí, ktoré boli dovtedy doménou špekulácií a leakerov. Sony odhalilo oficiálne špecifikácie Playstation 5 a tieto špecifikácie zodpovedali na niekoľko ďalších otázok.

Mark Cerny potvrdil, že Sony používa RDNA 2 architektúru s podporou hardvérového ray tracingu a to znamená, že spoločnosť používa rovnaké riešenie ray tracingu ako Xbox Series X.

  • Xbox Series X má 52 CU taktovaných na 1,825GHz s výkonom 12,1TFLOPs
  • Playstation 5 má 36 CU taktovaných na maximálny takt 2,23GHz s výkonom 10,28TFLOPs

A keď sa pozrieme na štruktúru jednej Compute Unit tak zistíme, že každá Compute Unit navyše znamená jeden Intersection Engine navyše a práve ten sa stará o spracovanie ray tracingu. V praxi to znamená, že Xbox Series X má o 44% viac hardvéru určeného pre Raytracing oproti Playstation 5 a preto pri prezentácii konzoly kládli na túto technológiu oveľa väčší dôraz ako Sony.

Aj v tomto prípade však platí, že papier znesie veľa. Uvidíme, aké výsledky prinesie reálna prax.

Zdroj: Twitter/Sony

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk