Opäť od „overeného zdroja.“
Veľkú rybu ulovil portál Gizmodo. V čase, keď sa aj Microsoft a aj Sony snažia udržať svoje ďalšie konzoly pod rúškom tajomstva, získali niekoľko veľmi zaujímavých informácií týkajúcich sa novej generácie konzol Playstation 5 a Xbox Scarlett.
Zdroj týchto informácií je vývojár, ktorý pracuje na hrách pre obe konzoly a o svojich postrehoch informoval pod rúškom anonymity cez službu SecureDrop v mesiacoch Jún až August. Takže sa poďme pozrieť na to, čo sme sa dozvedeli.
V prvom rade prezradil dôvod, prečo konzoly prídu až v roku 2020. Podľa neho za všetkým stojí spoločnosť AMD ako dodávateľ SoC čipov pre obe konzoly. Aj Microsoft a aj Sony chcú mať vo svojich konzolách podporu ray-tracingu, no jeho implementácia nejde AMD tak rýchlo, ako by dúfali a preto za ňou jednoducho musia čakať.
A mimochodom. Pamätáte si ten náčrt konzoly Playstation 5, ktorý sa objavil na stránkach patentového úradu? Tento leaker poslal zábery rovnako vyzerajúcej konzoly redakcii ešte v júni tohto roka (teda pred objavením obrázku na patentnovom úrade) a údajne ide skutočne o Playstation 5. Teda minimálne o dev kit. A ak potrebujete osviežiť pamäť, tak link sa nachádza tu alebo v článku dole, kde bol pripravený render na základe dokumentu.
Prečítajte si tiež
Render ukazuje Playstation 5 v plnej kráse!
Podľa jeho informácií je kódové označenie Playstation 5 konzoly Prospero a prvé kúsky začali vývojárske tímy po celom svete dostávať v lete tohto roka, teda tesne po oficiálnom ohlásení konzoly zo strany spoločnosti Sony.
Prečítajte si tiež
Ohlásenie Playstation 5 bolo nápadom génia
Poďme však k samotným konzolám. Podľa jeho informácií budú mať Xbox Scarlett a Playstation 5 „najväčší výkonový skok“ medzi jednotlivými generáciami v histórii konzol. Obe vraj budú ray-tracing spracovávať iným spôsobom, no čo si pod tým máme predstaviť, to nevieme.
Navyše, obe konzoly budú klásť veľký dôraz na streamovanie. U Microsoftu je to prirodzené, nakoľko spoločnosť vlastní streamovaciu službu Mixer, no u Sony ide o väčšie prekvapenie. Dev kity sú už teraz distribuované s kamerami, pričom tá k novému Xboxu je schopná 4K rozlíšenia pri odozve iba 2ms, čo je obrovský pokrok oproti takému Kinectu. U Sony kamera nie je až tak technicky prepracovaná, no nakoľko ide o dev kit, kamera k výslednému produktu bude možno iná.
Nie je sa však čo čudovať. Streamovanie je stále populárnejšie a populárnejšie, no streameri sú väčšinou na PC a konzoloví výrobcovia ich chcú pritiahnuť späť ku konzolám. Otázkou však zostáva, či budú kamery aj povinnou výbavou balenia konzol, ako to bolo v prípade Kinectu.