Zlepšenie výkonu a fungovania hier.
Sony oficiálnou cestou potvrdila, že Playstation 5 bude podporovať hranie hier z konzoly Playstation 4. Čo sa týka hier z Playstation 3 a starších, tam zatiaľ oficiálne vyhlásenie nepadlo, takže ťažko predpokladať.
Lenže Sony podľa tvrdení neplánuje iba jednoducho spúšťať Playstation 4 hry na novej konzole. Namiesto toho majú hry prejsť relatívne komplikovaným procesom, ktorý má zlepšiť fungovanie týchto hier na Playstation 5 a ich tvrdenia podporuje aj tento patent ku ktorému sa dostali hráči.
Ten predstavuje spôsob, ako Sony plánuje pristupovať ku konzole Playstation 5 v momente, keď na nej budete chcieť spustiť hry zo starej konzoly. Podľa patentu, ktorý nájdete tu sa dajú zistiť niektoré zaujímavé veci. Sony v prvom rade spustí danú hru na „hardvéri pre ktorý bola dizajnovaná (čiže Playstation 4),“ aby odhalili charakteristiky výkonu hry. Potom Sony spustí rovnakú hru na novom hardvéri, aby zistili, ako sa tieto dáta zobrazujú na novej konzole a kde sa tieto dve krivky „pretínajú.“
Čiže úplným základom bude zabezpečenie toho, aby hra fungovala na novej konzole bez problémov. Ak sa pri fungovaní hry na novom hardvéri neobjavia žiadne problémy, Sony začne danú hru optimalizovať, aby daná hra vedela mohla ťažiť z výkonnejšieho hardvéru. To môže napríklad znamenať zvýšenie FPS pri hre s odomknutým frameratom, alebo stabilnejšie FPS pri hrách, ktoré mali problém dosiahnuť stabilných 30 FPS (príklad). Taktiež to môže napríklad znamenať zvýšenie rozlíšenia hier. Ak však v ktoromkoľvek momente počas testovania daná hra zlyhá určí sa strop, ktorý nebude môcť daná hra pri hraní na Playstation 5 prekročiť.
Ak by sme to mali prirovnať k PC sfére tak vlastne ide o to, že PlayStation 5 sa pri spustení PlayStation 4 „podtaktuje“ na výkon starej konzoly a následne „pretaktuje,“ aby vedela hrám poskytnúť lepšiu kvalitu. Vzhľadom na to, že ide o konzolu však bude tento systém pravdepodobne oveľa sofistikovanejší, takže ak sme niekoho týmto prirovnaním urazili, tak sa ospravedlňujeme.