Naznačuje to nový patent.
Nech sa pozeráte na ekosystém PlayStationu akokoľvek, tak je jasné, že vďaka rôznorodým architektúram predchádzajúcich generácií tejto konzoly nebolo vždy jednoduché zabezpečiť spätnú kompatibilitu, ktorá by v umožňovala v novšom hardvéri spúšťať staršie tituly.
Navyše spoločnosť Sony so svojim PlayStationom razila hlavne dôraz na novú generáciu a nepozerala sa až tak do minulosti. Všetko, zdá sa, zmení PlayStation 5, ktorý je v aktuálnej generácii konzol akousi evolúciou, sleduje trendy ostatných a povedzme, že načúva aj priania hráčov.
Microsoft vsadil karty na komplexnosť v prípade spätnej kompatibility a je zrejmé, že Sony z tejto nevýhody výhody nakoniec spraví veľkú vec. Objavil sa totiž patent, ktorý bol zaregistrovaný začiatkom tohto roka a zameriava sa predovšetkým na spätnú kompatibilitu. Z patentu je zatiaľ známe, že pracuje na úprave frekvencie, viac detailov však nepoznáme.
Dôležité je, že za týmto patentom stojí sám Mark Cerny, ktorý je s PlayStationom spojený od svojho počiatku a bol hlavným architektom pri konzolách PlayStation 4 a PlayStation 5. Pod patent sa podpísal aj David Simpson, ktorý je dlhoročným lead programátorom v Sony. Vo svojom portfóliu má práce na takých tituloch ako God of War, Uncharted, Killzone, Last of Us či Horizon, kde svojimi schopnosťami pomohol priniesť spomínaným hrám technologické pokroky.
Už dlhšie vieme, že v Sony sa chystajú väčšie zmeny, ak sa teda bavíme o predplatených službách. Samozrejme hovoríme o službe s pracovným názvom Project Spartacus, ktorý má byť podobný konkurenciou službe Xbox Game Pass. Podľa pôvodných správ z Bloombergu má služba ponúknuť spätnú kompatibilitu s hrami z konzol PlayStation 1, PlayStation 2, PlayStation 3 a PSP.
Bolo by asi naivné si myslieť, že spätnú kompatibilitu by riešili pomocou streamu, čo niektorí považovali za možnosť. Teraz dostávame jasnejšiu odpoveď.