Na hernú scénu sa opäť vracia tzv. vlajková loď videohry WWE (World Wrestling Entertainment). Konkrétne ide o videohru s názvom WWE 2K19, tentokrát je na obale „Superstar“ AJ Styles. Tvorcovia, teda Visual Concepts, Yuke’s Co. a LTD sľubujú hráčom tie najobľúbenejšie „Superstars“, legendy zápasenia, zápasníkov zo siene slávy ale aj nové talenty z NXT a mnoho iných herných prvkov. Je vážne neuveriteľné ako dlho existujú WWE predtým WWF (World Wrestling Federation) videohry so zameraním na zápasenie. Prvá hra s témou zápasenia vyšla v roku 1987 na Amiga a Commodore 64. Zápasnícke hry prešli veľmi veľký kus cesty. Poďme si ale priblížiť tohtoročnú WWE 2K19 a či sa zaradila medzi legendárne hry wrestlingu, akou je napríklad WWF SmackDown! z roku 2000.
Aby mal čitateľ predstavu, od koho číta recenziu, tak je potrebné spomenúť niekoľko faktov. V prvom rade, od kedy sa spoločnosť 2K ujala WWE hier, teda dá sa povedať, že od roku 2012, som veľa WWE hier nehral. Naposledy som hral WWE SmackDown vs. Raw 2011 a WWE 2K14. Som skôr fanúšik starších dielov z dôb PlayStation a PlayStation 2. Už v detstve som mal hry s témou zápasenia veľmi rád a boli pre mňa bránou do spoločností ako WWF/WWE, NJPW, ROH, Chikara, PWG, Lucha Libre AAA Worldwide, Lucha Underground a mnoho ďalších. Samozrejme, mojou srdcovkou je stále spoločnosť WWE, aj keď kvalita zábavy je momentálne slabšia. Ach, kde sú tie časy „Attitude éry“. Po dlhom čase som sa rozhodol zahrať si videohru WWE 2K19, pretože ma zaujali rôzne nové prvky a poviem vám pravdu, keď som videl na obale AJ Stylesa, tak som neváhal ani sekundu! Po odohraní všetkých módov v hre však musím konštatovať, že legendárna hra to nebude, no nie je to najhorší diel, aký som hral.
„MyCareer“ a snaha vývojárov
Tvorcovia hry hráčom sľubujú zážitok z dramatického príbehu a rôznych zvratov. Do veľkej miery by mali hráčove rozhodnutia ovplyvniť príbeh šokujúcimi momentami. Hráč sa môže tešiť na 200 scén, ktoré budú rozvíjať vášho „MyPlayer“ zápasníka menom Buzz. Mali by ste zažiť aj tzv. „Indie“ scénu, inak povedané nezávislú scénu, z ktorej sa prepracujete na vrchol WWE. Vývojárom sa jednoznačne podarilo naplniť tieto sľuby a ja som si mód „MyCareer“ vážne užil. Herné štúdiá sa posnažili hráčom poskytnúť kvalitný zážitok aj v rámci nezávislej scény. Hráč začína s Buzzom, ktorý býva v dodávke a zápasí pre malú spoločnosť BCW. Fakt oceňujem, že tvorcovia sa nebáli odhaliť aj existenciu iných zápasníckych spoločností napríklad v Mexiku alebo v Japonsku. Konkrétne názvov spoločností som sa nedočkal, ale to je skôr logické vzhľadom na to, že ide o WWE hru.
Síce som za posledné 4 roky nehral žiadnu WWE hru, no pokiaľ ma pamäť neklame, príbeh, kde ste sa museli prepracovať na vrchol, bol skoro v každej hre, a preto je to už možno aj zaužívané klišé v rámci hier s témou zápasenia. Na druhej strane by som to nazval nutným klišé, ktoré láka hráčov rok čo rok. Napriek tomu, že tematicky ide o niekoľkonásobné recyklovanie tohto nápadu, tento mód ešte hráčov neomrzel. Po tom, čo som zbežne prezrel ohlasy na prechádzajúce diely a rôzne porovnania, tak som sa dozvedel informáciu, že tento rok bol MyCarrer mód vážne iný a inovatívny. K tomu sa bohužiaľ neviem vyjadriť, no určite je tento mód zábavný a príbeh je nepredvídateľný. Obsahuje dlhý príbeh, rôzne vylepšenia a samozrejme vášho zápasníka.
Daniel Bryan, Bryan Danielson a Showcase mód
Tento mód je podľa môjho názoru nepochybne úplným vrcholom hry. Ako fanúšik nezávislej scény v zápasení si pamätám, keď som uvidel Daniela Bryana (vtedy Bryan Danielson „The American Dragon“) po prvýkrát v ringu. Zhodou okolností to bol zápas proti britskému zápasníkovi Nigelovi Mcguinnessovi, ktorý je mimochodom momentálne komentátor v NXT. Od tohto momentu som sa stal veľkým fanúšikom Daniela Bryana a som ním dodnes. Preto sa Showcase mód stal mojou srdcovkou a určite sa k nemu vrátim viackrát. Príbeh Daniela Bryana je vážne jeden z tých zaujímavejších a možno aj srdcervúcich.
Showcase mód vás prevedie všetkými dôležitými momentmi a zápasmi v kariére tohto zápasníka. Daniel si vo svojej kariére prešiel vážne všetkým možným. Rôzne neúspechy vo WWE, bol dvakrát prepustený, zažil predčasný odchod do dôchodku pre zranenia, no a nakoniec aj nečakaný návrat do WWE ringu v tomto roku! Stal sa obrovskou senzáciou a jeho osobnosť resp. gimmick preslávila YES! YES! YES skandovanie. To nehovorím o tom, že je skvelý technický zápasník, na ktorého je radosť pozerať v ringu. Oceňujem fakt, že tvorcovia v hre pod značkou WWE použili zábery zo zápasníckej spoločnosti ROH, pre ktorú Daniel Bryan zápasil, čím získal jeho príbeh väčšiu autentickosť, a tým spravila WWE reklamu nezávislej scéne.
Toto všetko zažijete v Showcase móde, plus máte k tomu sprievodné komentáre od Daniela Bryana medzi jednotlivými zápasmi. Je to zaujímavé spojenie dokumentu a hry, no toto spojenie funguje na výbornú a fanúšikovia zápasenia ho určite ocenia. Aby toho však nebolo málo, tvorcovia hry okorenili aj tento mód rôznymi úlohami, ktoré som ako hráč musel plnil. Napríklad urobiť rôzne špecifické chvaty a údery, či dokonca vykonať tzv. „OMG moment“. Inak napísané, typické zápasnícke techniky, údery a všetko šialené okolo toho.
Zábavné ale aj frustrujúce
Herný titul WWE 2K19 je určite zábavná hra, ktorá je preplnená výborným obsahom. Ďalším novým módom je aj „Towers“, ktorý predstavuje šnúru zápasov. Vyberiete si jedného zápasníka a s ním sa snažíte poraziť vašich vyzývateľov, no váš život sa počas všetkých zápasov neobnoví. Každá takáto šnúra zápasov má iné podmienky a inú obťažnosť, tým pádom aj iné odmeny. Je to určite skvelé okorenenie hry, ktoré ma len tak neomrzelo a dodnes si zvyknem zahrať mód „Towers“. Samozrejme, že to nie je niečo prelomové, no je to ďalší prvok, ktorý dokáže hráča zabaviť na dlho. Niektorých možno poteší aj možnosť online hrania s vaším zápasníkom. Online hranie som skúšal len zbežne, no hneď ma odradili lagy.
Tento herný titul má aj svoje negatíva a niektoré sú doslova iritujúce. V prvom rade by som chcel vypichnúť zastaraný herný engine, ktorý by už zúfalo potreboval svoju aktualizáciu. Je to vidieť hlavne na detailoch, ako sú napríklad divné vlasy alebo pozadie v „cut“ scénach. Vážne divná je fyzika lán okolo ringu. Častokrát sa do nich vaša postava zvláštne zamotá, a tým sa laná natiahnu do nerealistickej dĺžky. Neviem, či sa tieto nedostatky dajú nazvať „bugom“ alebo „glitchom“, no vyzerá to vážne otrasne. Ďalším zlým prvkom je aj dabovanie postáv, ktoré vyznieva nútene a navyše, komentovanie zápasov je občas nezosúladené s tým, čo sa deje v ringu.
Čo sa týka samotnej hrateľnosti, a to podotýkam, že hrateľnosť by mala byť gro v tejto hre, má dosť veľké nedostatky, ktoré dokážu hráča potrápiť, ba dokonca iritovať. Niekedy vaša postava jednoducho neposlúcha. Tým myslím, že samotné ovládanie je miestami zle zosynchronizované s vašou postavou. Preto sa môže stať, že miesto toho, aby sa postava otočila smerom k protivníkovi, otočí sa opačne. Ďalším nedostatok sú aj animácie určitých chvatov. Občasný „bug“ v rámci animácie by som tvorcom aj odpustil, no keď sa postava začne zasekávať v barikádach alebo pri stoloch a iných predmetoch, začne to byť iritujúce. Niekedy so mal fakt chuť hru vypnúť.
Ja chápem snahu autorov spraviť hrateľnosť zábavnú a inovatívnu. No po pravde, sú podľa môjho názoru mechaniky „submission“ chmatov vážne hrozné, mechanika vykrývania nepresná a iritujúca a tzv. „chain“ zápasenie je zbytočný prvok v hre. Jednoducho mi tieto prvky v hre vážne prekážali. Ak máte cieľ niekoho poraziť pomocou „submission“ chmatu a táto mechanika vám prekáža, hrateľnosť vás začne frustrovať, čo sa stalo aj v mojom prípade. Naopak, napríklad skvelým prvkom v rámci ovládania je tzv. „comeback“ mechanika. Umožní hráčovi použiť miesto ukončovacieho chmatu vrátenie do zápasu.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Galéria