Umierajúca klasika. Asi týmito dvoma slovami by som v skratke vystihol svoj herný zážitok z nového Warhammera. Nový Warhammer 40,000 s podtitulom Inquisitor – Martyr je výborným príkladom toho, že super prvky nezaručujú super herný zážitok. Inquisitor vyzeral ako chutný koláč a spočiatku takým aj bol, no veľmi rýchlo som sa ho prejedol.
Hra má zaujímavý príbeh a všetko začína naozaj fantasticky. Cut scény sú krásne a človek má dilemu, či ich skipnúť alebo nie. Ako inkvizítor sa vydávam na stratenú loď Martyr, kde to celé začína a kde na mňa čakalo niekoľko misií. Po ich splnení som sa presunul na niečo, čo je podobné domovskej základni, odkiaľ som ďalej cestoval do iných vesmírnych lokalít, kde som plnil ďalšie misie. Inquisitor je postavený na systéme mission-to-mission, teda splníš jednu misiu, vrátiš sa do lobby, nahodia sa exp a prezrieš si odmeny a spustíš novú misiu.
Cut scény a dialógy v hre však v tomto prípade majú okrem vizuálneho čara aj niečo menej očarujúce. Predlžujú hru. Je ich veľa, zbytočne veľa. Hra je z tohto pohľadu strašne rozťahaná. Navyše, ak pridám systém mission-to-mission a lobby, ktoré je v podstate len neúspešným pokusom o oživenie tejto hry, naozaj sa mi začína zívať. Nudil som sa, no možno je to tým, že som žiaden Warhammer predtým nehral, a teda si viem predstaviť, že v pozícii klasika, ktorý si ide príbeh, by ma to zaujať vedelo. A možno som len náročný nový hráč. Preto za klasika dávam plus, za nového hráča, ktorý chce pri hre zrelaxovať a vypnúť, zasa mínus.
Pri tejto hre by moja hlava vypnúť ani nemusela. Vedel by som uvažovať nad čímkoľvek iným a aj tak by som misie prechádzal pre veľmi jednoduchý koncept misií, príliš jednoduchý. Vybavený dvomi zbraňami prechádzam po nádherne spracovaných častiach vesmírnych lodí a nachádzam nových a nových nepriateľov, ktorých viem jednoducho zneškodniť. Ak sa viem dobre hýbať a manévrovať, tak ma ani netrafia. Vystrieľal som celú mapku v rámci misie, ktorej cieľom bolo na konci mapky stlačiť nejaký gombík. Nuda. No nič, poďme na ďalšiu misiu, možno to bude lepšie. Bolo to lepšie. Viac nepriateľov väčšia mapka a namiesto jedného stlač-gombík cieľa, som mal dva stlač-gombík ciele. Fakt nuda.
Zážitok z hry mi v tomto prípade uberalo aj množstvo lootu, ktorý som dokázal nájsť a získať po ukončení misie. Po každej misii som dostal minimálne jednu novú zbraň, pričom vždy bola o niečo výkonnejšia od tej predošlej. Tvorcovia asi chceli, aby som sa v misiách netrápil. Zlatí, no fakt by som sa niekedy rád potrápil a zažil niečo wow.
Očarený som bol však z grafiky a z prostredia. Pekne to vyzeralo, pekne to vybuchovalo, pekne to bolo počuť. Atmosféra teda bola naozaj krásna, no to mi naozaj nestačilo. A pre tú krásu naokolo mi bolo naozaj ľúto, že to nie je lepšie, že to nie je záživnejšie a že to musí byť taká nuda. Úvod očarí, udrží vás v hre prvú hodinu, dve. No po čase to už človek nemá chuť hrať a chce to vypnúť.
Najmä si myslím, že ide o štýl hry. Tento štýl, pri hernej konkurencii, ktorá je naozaj bohatá, naozaj neobľubujem. V jednej cenovej kategórii nájdeme oveľa akčnejšie tituly, ktoré neomrzia napríklad ani po prejdení story módu.
Inquisitor bol však minimálne dobrý v tom, že som si uvedomil, čo od hry dnes očakávam. V diskusii či singleplayere ešte majú svoje miesto v dnešnom hernom svete, ma nový Warhammer presviedča, že nie. Viem si predstaviť, že ak by to bolo na štýl 5 vs 5 online, bola by to zábava. Takto nie. Ja však verím, že si klasici pri Inquisitorovi prídu na svoje.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr 2018
Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr sa odohráva v dystopickom 41. miléniu. V úlohe inkvizítorov temnej budúcnosti sa v akčnom RPG postavíte kacírom, mutantom, zradným Xenosom a démonom boha chaosu. Inkvizítori sú hroziví a legendárni agenti impéria majú širokú škálu unikátnych schopností, obrovský vplyv a smrteľný arzenál.
- Platforma: PlayStation 4
- Žáner: akčná hra, RPG
- Výrobca: Neocore Games
- Distribútor v GB: Neocore Games
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Comgad