RECENZIA: PGA Tour 2K21 – Golf tentoraz pre všetkých

Golf je jedným zo športov, ktoré na Slovensku a v okolitých krajinách nedosahujú veľkú popularitu, hoci v poslednom čase získava viac fanúšikov. Ak medzi nich patríte (alebo ste športovým fanúšikom vo všeobecnosti, ako aj moja maličkosť), novinka v podobe PGA Tour 2K21 by nemala uniknúť vašej pozornosti. Ide totiž o prekvapujúco kvalitnú hru.

RECENZIA: The Last of Us Part II - Definitívna bodka za súčasnou úspešnou generáciou PlayStationu

V roku 2013 nám kalifornské štúdio Naughty Dog prinieslo v závere konzolovej generácie akčnú adventúru s názvom The Last of Us. V hernom svete si tento ich počin získal milióny fanúšikov a množstvo ocenení, ktoré vyzdvihli hru takmer do nebies. Po siedmich rokoch sa scenár opakuje. Končí ďalšia generácia konzol a Naughty Dog je odhodlané svoj úspech zopakovať. Poďme sa spoločne prizrieť na výsledok ich dlhoročnej tvrdej práce.

RECENZIA: Mafia II: Definitive Edition - Remaster GTAčka pre dospelých

Súčasné konzoly sa jednoznačne viac zapíšu do histórie ako generácia remastrov, či remakeov a nie full HD hrania s realistickou grafikou, čo nám pôvodne sľubovali zo všetkých strán (teda okrem Nintenda). Aj keď remastre nemám rád, hry, ktoré rád mám, si v tomto kabáte zahrám. To bol dôvod, prečo som sa prihlásil na recenziu pokračovania kultovej Mafie – jednotku som zbožňoval, dvojku som mal rád a nehral som ju dlhé roky, čo sa teda zmenilo?

RECENZIA: TT Isle of Man 2 - Dôvod, prečo už nechcem motorku

Kedysi som motorku veľmi chcel. Cestnú, a neskôr aj terénnu... Alebo naopak? Už si nepamätám, viem len to, že je to už nejaký ten čas odvtedy, čo som chcel obidve. Dokonca som si na tieto stroje plánoval urobiť vodičský, no to len do momentu, keď mi na recenziu ponúkli tento kúsok. Dobre, vtedy ešte nie, až po prvej hodine strávenej s hrou.

RECENZIA: Predator: Hunting Grounds – vžijete sa do kože predátora alebo jeho koristi?

Keď sa u nás v redakcii rozhlásilo, že dostaneme kľúče na novú hru s predátorom, bola som jednou z tých, ktorí sa prihlásili na testovanie, čo táto hra prináša. Hra sľubovala asymetrický shooter, v ktorom je štvorica elitných vojakov vyslaná na misiu do džungle, ktorej pánom je predátor a preto si musia dávať veľký pozor pri postupe. Aj keď nie som úplným fanúšikom série Alien vs. Predátor (poznám, no nevidela som a nehrala som), mám rada shooter hry a toto som zobrala ako výzvu napísať recenziu z pohľadu neskúseného človeka, mimo oblasti fanúšikovskej základne. Potešilo ma však, že sme dostali šancu vyskúšať si hru v plnej skupine piatich ľudí, čo hre len pridalo na zážitku.

RECENZIA: Nioh 2 - Prebuďte v sebe démona

Asi netreba chodiť ďaleko, aby sme počuli o tom, že Nioh je vykrádačkou Dark Souls. Netreba to brať ofenzívne a voči niečomu takému sa nemusíme ihneď vyhradzovať, pretože je na tom určite kus pravdy. Jedno, čo však majstri zo štúdia Team Ninja dokázali už viackrát priniesť a čo som zároveň od ich bratov z From Software ešte nevidel, je perfektné vyobrazenie folklóru feudálneho Japonska. Ich zmysel pre detail a nenásilná karikatúra sa určite zapáči každému fanúšikovi samurajského obdobia. Samozrejme, mohli by sme sa ohradiť voči tomu, že hra je ťažká a preto dostáva nálepku Souls-like, ale zamysleli sme sa nad tým, že zabíjať presilu lúpežníkov, prípadne loviť rôznych démonov proste nemôže byť jednoduché? Nioh 2 vo svojej obťažnosti znova nepoľavil a mne to vôbec neprekáža.

RECENZIA: Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle - Japonské šialenstvo povstalo z hrobu

Bayonetta je meno, ktoré netreba bližšie pripomínať milovníkom Hack'n'slash titulov. Aj napriek tomu, že ide o desať rokov starý titul, hlavná protagonistka akoby nezostarla ani o rok. Na scéne sa objavuje znova a dokonca posilnená o ďalší výborný titul z dielne japonského štúdia PlatinumGames. Na ceste na nové konzoly jej pomôže Vanquish a obidva tituly sľubujú 4k na 60fps v prípade, že hry spustíte na najsilnejších konzolách súčasnej generácie. Nebudem vás ďalej naťahovať a priblížim vám môj zážitok z novej kolekcie Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle.

RECENZIA: Dreams - Príjemné prekvapenie, ktoré prerastá do závislosti

Už to bude nejaký piatok, čo ma dokázala hra zaujať tak, že sa mi o nej aj snívalo. Nemyslím to tak, že ma chytila dejom a ja som pri nej nedýchal, skôr tak, že nápad vložený do hry bol naozajstným unikátom. Problém dnešnej doby tkvie v neustálom kopírovaní všetkého možného. Najlepším príkladom je asi žáner Battle Royale. V momente, keď sa zistilo, že štúdiu dokáže titul s prvkami tohto žánru zabezpečiť obrovské peniaze, okamžite to kopírovali aj ostatní. Ale prísť s niečím novým, na to potrebujú vývojári odvahu. Britské štúdio Media Molecule nám však dokazuje, že tá im nechýba, a v Dreams sa dokonca snažia využiť potenciál celého nápadu naplno.

RECENZIA: Zombie Army 4: Dead War - Keď už klasickí náckovia nestačia

Poznáte ten pocit, keď máte všetko, ale zároveň aj pocit, že vám niečo chýba? Samozrejme, všetci ho máme, je však zlé, že nie vždy sa nám podarí zistiť, čo to môže byť. Hier z prostredia druhej svetovej vojny je veľa. Oživenie série prišlo už v tituloch Wolfenstein. Či som mal pocit, že ešte chýba niečo? Absolútne nie, no napriek tomu je to tu. Je Zombie Army 4: Dead War povestný „chýbajúci článok“?

RECENZIA: AO Tennis 2 - KVALITNÉ DRUHÉ PODANIE

S tenisovými simulátormi je to v posledných rokoch také všelijaké a kvalitných titulov je ako šafranu. Poslednou AAA hrou z tohto športu, ktorá naozaj stála za to, bol pravdepodobne Top Spin 4. A ten vyšiel, prosím pekne, pred deviatimi rokmi! Milovníci tenisu s radosťou spomínajú aj na Tennis Elbow z roku 2013, inak to bola bieda. Ukončil AO Tennis 2, novinka od veteránov z Big Ant Studios, čakanie na skvelý tenisový kúsok?

RECENZIA: CIVILIZATION VI - Kultová ťahovka na veľkých konzolách

Séria Civilization bola v minulosti doménou predovšetkým hráčov na počítačoch. Áno, párkrát sa dočkali aj konzoly, ale posledný veľký titul z hlavnej série (ak nerátame ľavoboček Revolution), ktorý sa tam objavil, bola Civilization II v roku 1997. A to už je riadne dlhá doba. Našťastie, milovníci stratégií vlastniaci PS4 alebo Xbox One sa môžu radovať. Civilization VI prichádza aj na veľké konzoly!

RECENZIA: Fallen Order je správnym krokom vpred, ale žiadnym revolučným skokom v histórii Star Wars

Kedysi dávno v praďalekej galaxii... EA konečne vyprodukovalo Hviezdne vojny, ktorými si tento neslávny vydavateľ konečne zaslúžil právo žmýkať najsilnejšiu popkultúrnu značku na svete. To však automaticky neznamená, že z Fallen Order musíme robiť akúsi glorifikovanú „modlu“, ktorú sprevádza „veľká Sila“.