RECENZIA: Nioh 2 - Prebuďte v sebe démona

Asi netreba chodiť ďaleko, aby sme počuli o tom, že Nioh je vykrádačkou Dark Souls. Netreba to brať ofenzívne a voči niečomu takému sa nemusíme ihneď vyhradzovať, pretože je na tom určite kus pravdy. Jedno, čo však majstri zo štúdia Team Ninja dokázali už viackrát priniesť a čo som zároveň od ich bratov z From Software ešte nevidel, je perfektné vyobrazenie folklóru feudálneho Japonska. Ich zmysel pre detail a nenásilná karikatúra sa určite zapáči každému fanúšikovi samurajského obdobia. Samozrejme, mohli by sme sa ohradiť voči tomu, že hra je ťažká a preto dostáva nálepku Souls-like, ale zamysleli sme sa nad tým, že zabíjať presilu lúpežníkov, prípadne loviť rôznych démonov proste nemôže byť jednoduché? Nioh 2 vo svojej obťažnosti znova nepoľavil a mne to vôbec neprekáža.

RECENZIA: Overpass - niečo pre masochistov

Poznáte tie hry, pri ktorých si virtuálne sadnete do stroja a celý čas držíte tlačidlo plynu naplno, aby ste boli prví? Tak presne o tom táto hra je aj nie je. Mätúce? Áno, no určite nie v takej miere, ako, je to frustrujúce.

RECENZIA: Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle - Japonské šialenstvo povstalo z hrobu

Bayonetta je meno, ktoré netreba bližšie pripomínať milovníkom Hack'n'slash titulov. Aj napriek tomu, že ide o desať rokov starý titul, hlavná protagonistka akoby nezostarla ani o rok. Na scéne sa objavuje znova a dokonca posilnená o ďalší výborný titul z dielne japonského štúdia PlatinumGames. Na ceste na nové konzoly jej pomôže Vanquish a obidva tituly sľubujú 4k na 60fps v prípade, že hry spustíte na najsilnejších konzolách súčasnej generácie. Nebudem vás ďalej naťahovať a priblížim vám môj zážitok z novej kolekcie Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle.

RECENZIA: Dreams - Príjemné prekvapenie, ktoré prerastá do závislosti

Už to bude nejaký piatok, čo ma dokázala hra zaujať tak, že sa mi o nej aj snívalo. Nemyslím to tak, že ma chytila dejom a ja som pri nej nedýchal, skôr tak, že nápad vložený do hry bol naozajstným unikátom. Problém dnešnej doby tkvie v neustálom kopírovaní všetkého možného. Najlepším príkladom je asi žáner Battle Royale. V momente, keď sa zistilo, že štúdiu dokáže titul s prvkami tohto žánru zabezpečiť obrovské peniaze, okamžite to kopírovali aj ostatní. Ale prísť s niečím novým, na to potrebujú vývojári odvahu. Britské štúdio Media Molecule nám však dokazuje, že tá im nechýba, a v Dreams sa dokonca snažia využiť potenciál celého nápadu naplno.

RECENZIA: Zombie Army 4: Dead War - Keď už klasickí náckovia nestačia

Poznáte ten pocit, keď máte všetko, ale zároveň aj pocit, že vám niečo chýba? Samozrejme, všetci ho máme, je však zlé, že nie vždy sa nám podarí zistiť, čo to môže byť. Hier z prostredia druhej svetovej vojny je veľa. Oživenie série prišlo už v tituloch Wolfenstein. Či som mal pocit, že ešte chýba niečo? Absolútne nie, no napriek tomu je to tu. Je Zombie Army 4: Dead War povestný „chýbajúci článok“?

RECENZIA: AO Tennis 2 - KVALITNÉ DRUHÉ PODANIE

S tenisovými simulátormi je to v posledných rokoch také všelijaké a kvalitných titulov je ako šafranu. Poslednou AAA hrou z tohto športu, ktorá naozaj stála za to, bol pravdepodobne Top Spin 4. A ten vyšiel, prosím pekne, pred deviatimi rokmi! Milovníci tenisu s radosťou spomínajú aj na Tennis Elbow z roku 2013, inak to bola bieda. Ukončil AO Tennis 2, novinka od veteránov z Big Ant Studios, čakanie na skvelý tenisový kúsok?

RECENZIA: CIVILIZATION VI - Kultová ťahovka na veľkých konzolách

Séria Civilization bola v minulosti doménou predovšetkým hráčov na počítačoch. Áno, párkrát sa dočkali aj konzoly, ale posledný veľký titul z hlavnej série (ak nerátame ľavoboček Revolution), ktorý sa tam objavil, bola Civilization II v roku 1997. A to už je riadne dlhá doba. Našťastie, milovníci stratégií vlastniaci PS4 alebo Xbox One sa môžu radovať. Civilization VI prichádza aj na veľké konzoly!

RECENZIA: Sniper: Ghost Warrior Contracts - Otestuje svoje ostreľovačské schopnosti!

Séria Sniper: Ghost Warrior nie je žiadnou novinkou, zatiaľ však nespravila nejakú dieru do sveta. Jej diely vychádzajú ako-tak na pravidelnej báze a hoci nie sú práve najospevovanejšie, majú svoju stálu základňu hráčov. Ako vyzerá ten najnovší?

RECENZIA: Fallen Order je správnym krokom vpred, ale žiadnym revolučným skokom v histórii Star Wars

Kedysi dávno v praďalekej galaxii... EA konečne vyprodukovalo Hviezdne vojny, ktorými si tento neslávny vydavateľ konečne zaslúžil právo žmýkať najsilnejšiu popkultúrnu značku na svete. To však automaticky neznamená, že z Fallen Order musíme robiť akúsi glorifikovanú „modlu“, ktorú sprevádza „veľká Sila“.

RECENZIA: WWE 2K20 - Keď už aj wrestling začne byť nuda

Nepatrím medzi ľudí, ktorí dokážu skritizovať hru a nachádzať na nej iba to zlé. V podstate je každá hra akýmsi dielom, na ktorom sa kopa ľudí narobí „ako také hovädá“ a snažia sa nám priniesť zážitok z hrania. My im zas na oplátku dáme ťažko zarobené peniaze a sme si kvit. Žiaľ, niekedy mám pocit, že si z nás tvorcovia hier začínajú robiť dobrý deň, skúšajú naše nervy a aj to, koľko vydržíme. A najnovší simulátor wrestlingu WWE 2K20 bol po čase prvou videohrou, ktorá ma prinútila nasadiť si okuliare, prísny učiteľský pohľad a pozrieť sa na ňu viac ako len kriticky.

RECENZIA: Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville - Odveký boj pokračuje!

Sériu Plants vs. Zombies hádam netreba nikomu špeciálne predstavovať. Za tie roky síce prešla rozmanitými zmenami, to však nič nemení na fakte, že vo výsledku vždy ponúkla skvelú a nefalšovanú zábavu. Pokračuje v tejto tradícii aj najnovší prírastok?

RECENZIA: Need For Speed: Heat - Nástupca Undergroundu?

Pretekárske hry ako celok som už dávnejšie obmedzil na minimum. Okrem toho, že sú jedna ako druhá a vychádzajú každý rok, naozaj stráca zmysel si ich stále kupovať. Povedal by som, že sa mi drvivá väčšina znechutila. Keďže som však na sérii Need for Speed vyrastal, nemohol urobiť nič iné, ako sa na recenziu najnovšieho dielu dobrovoľne prihlásiť. Undeground 1 a 2 či Most Wanted totiž patrili medzi moje najobľúbenejšie hry. Žiaľ, potom sa značka začala orientovať iným smerom a to už nebolo nič pre mňa. Je teda Heat už niečo, čo ma bude baviť? Na Facebooku gamesite.sk som sľúbil, že nepôjdem spať, kým to nezistím. Ako teda Need for Speed: Heat pochodil?

RECENZIA: Call od Duty: Modern Warfare - Kapitán Price je späť!

Už je to nejaký čas, čo sme na obrazovkách svojich monitorov a televízorov naposledy videli postavu kapitána Pricea, a to nehovoríme o celkovom zasadení do aktuálnej doby. Legendárny Modern Warfare je ale späť a očakávania hráčov boli nemalé. Dokázali ich vývojári naplniť?

RECENZIA: Death Stranding - Pripravte sa, že zodpoviete tú najdôležitejšiu otázku...

Je čas pohodlne sa usadiť, zahodiť všetky predsudky a pozastaviť hypetrain, ktorý okolo tejto hry nastal. Death Stranding je tu a my sa konečne môžeme pozrieť na to, na čom štúdio Kojima Productions na čele s ikonickým vývojárom vlastne celé tie roky pracovalo. Za oponou sa toho udialo veľa, no výsledok stojí za to. Toto je príbeh zo života o živote.

RECENZIA: Quo vadis, Obsidian? The Outer Worlds sa chytilo do pasce vlastnej akčnosti

The Outer Worlds žne vo svete úspechy, len ja tu trochu rozpačito stojím s plazmovou pištoľou v ruke a premýšľam, či som si pri vystupovaní z vesmírnej lode udrel hlavu, keď som z novinky od Obsidianu sklamaný.

RECENZIA: Frostpunk - Dokáže ľudstvo s vašou pomocou prežiť?

Frostpunk síce vyšiel už pred viac ako rokom na PC, no na konzoly sa k nám, bohužiaľm dostal po pomerne dlhej dobe až teraz. Nemusí to byť nevyhnutne zlé, keďže vývojári tak mali dosť času na port a zároveň dostávame aj všetok dodatočný obsah. Ako to teda dopadlo?

RECENZIA: MEDIEVIL - hrôzy minulosti sú tu zas

Toto je hra, ktorú som nevidel tak...ehm...mnoho rokov. Nikdy som ju neprešiel, hlavne z dôvodu absencie pamäťovej karty. Napriek tomu som tento titul zbožňoval. Vždy som mal rád horory a hrať za kostlivca likvidujúceho zombíkov a príšery...Čo vám budem hovoriť, bavilo ma to kedysi, baví ma to dodnes. No teraz sa nerozprávame o novej hre. Toto je remake pôvodnej hry na PS1 alebo PSX. A ako to celé dopadlo?