Viera v lepší zajtrajšok tu však vie.
Superhrdinská hra Marvel’s Avengers je asi najväčším herným fiaskom herného roka 2020. Kvalitatívne nešlo o žiadne terno a zdá sa, že snahy vývojárov zo štúdia Crystal Dynamics o vytvorenie live service Marvel hry nezaujala ani samotných hráčov.
Hra síce predala viac ako 3 milióny kópií, no je zrejmé, že toto číslo je vzhľadom na očakávania vydavateľstva Square Enix extrémne nízke a vydavateľ potvrdil, že slabé predaje hry preklopili celú divíziu „HD Games“ tohto vydavateľstva do červených čísel a suma investovaná do vývoja a marketingu sa ešte nevrátila späť.
Strata Square dosiahla 67,1 milióna dolárov, čo potvrdil prezident Square Enix Yosuke Matsuda. Vývoj hry a marketing stáli podľa odhadov 190 miliónov dolárov, no toto číslo nebolo potvrdené vedením spoločnosti: „HD Games segment spoločnosti vygeneroval operačnú stratu a úvodné predaje Marvel’s Avengers boli nižšie, ako sme očakávali a tak sme neboli schopní vyrovnať amortizáciu nákladov na vývoj hry. Ak by sme však vylúčili faktory súvisiace s vývojom, tak tento segment by bol v čiernych číslach.“
Čo tým chce Matsuda povedať je to, že ak by sme brali do úvahy výlučne sumu vývoja hry, tak hra sa zaplatila, no ak k tomu prirátame marketing a ďalšie výdavky, tak jej do čiernych čísel ešte niekoľko miliónov chýba: „Popri cene za vývoj hry sa na strate podpísali ďalšie dôležité aspekty súvisiace s touto hrou. Hra podstúpila masívnu marketingovú kampaň pred svojim vydaním aby vykompenzovala odklad marketingu, ktorý vyplynul z COVID-19 pandémie.“
Matsuda je však optimistický a myslí si, že nový obsah pritiahne hráčov: „V druhej polovici finančného roka dúfame, že pomalé úvodné predaje hry narastú a to vďaka novému obsahu, ktorý plánujeme do hry pridať.“
Prečítajte si tiež