Ďalší pokus, ako zarobiť.
Herní vydavatelia sú známi tým, že neustále skúšajú nové spôsoby, ako na hráčoch zarobiť. Na začiatku boli iba hry. Potom sa pridali rôzne DLC, čo následne prešlo do mikrotransakcií a lootboxov. A nikdy nie je dosť. Akurát je na tom smutné, že to často skúšajú na hrách, ktoré si za nemalú čiastku musíte kúpiť.
A žiarivým príkladom je UFC 4, nedávno vydaná licencovaná bojová hra od EA Sports. Hráčom totiž prišlo tak trochu nevoľno, keď sa im počas hrania hry zrazu z ničoho nič objavila reklama na seriál The Boys od spoločnosti Amazon a to priamo počas prestrihovej scény v hre. Áno, čítate správne. Pop-up okno s reklamou na televízny seriál v hre, za ktorú väčšina hráčov zaplatila plnú sumu za AAA hru.
A ak predpokladáte, že nasledoval hnev komunity hráčov UFC, tak ste uhádli. Tí okamžite podrobili EA kritike za dosť nechutné praktiky a jeden z užívateľov na Reddite to vystihol asi najlepšie: „Nevadili by mi reklamy, keby to bola free-to-play hra. Ale ide o platenú hru, kde sme bombardovaný reklamami je to fackou pre hráčov. Keby bola tá reklama zobrazovaná na oktagon klietke, tak ešte by to možno bolo cool. Alebo keby to bol malý trailer v rohu obrazovky.“
EA decided to add full-on commercials in the middle of gameplay in a $60 game a month after it’s release so it wasn’t talked about in reviews from r/assholedesign
EA následne na túto „kauzu“ reagovalo a stiahlo chvost: „Počas týždňa náš tím zapol umiestnenie reklám v EA Sports UFC 4, ktoré sa objavili počas opakovaných záberov v hre. Tento typ reklamy nie je nový v sérii UFC, no predtým bol vyhradený pre iné časti hry. Je však zrejmé zo spätnej väzby, že táto integrácia reklám do opakovaných záberov nie je vítaná. Reklamy boli vypnuté a my sa ospravedlňujeme za narušenie hrania, ktoré hráči zažili.“
„Mali sme túto zmenu komunikovať s hráčmi predtým a je to tak naša vina. Chceme, aby mali hráči najlepší možný zážitok z hrania UFC 4 a preto sa tento typ reklamy v hre v budúcnosti neobjaví. Ďakujeme za pokračujúcu spätnú väzbu od hráčov.“
Čiže, EA síce nebude skúšať tento typ reklám, ale je dosť možné, že iným typom pokusov o integráciu reklám do ich hier sa v budúcnosti nevyhneme.