Prvý, no iba drobný krok.
Bombardovanie negatívnymi recenziami na Metacritic je celkom bežnou záležitosťou. Je to veľmi jednoduchý spôsob, ako nechať svoj hlas počuť, pretože Metacritic neoveruje, či hru, ktorú hodnotíte vlastníte a ani to, či ste ju vôbec hrali. Stačí teda vytvoriť niekoľko účtov a môžete rozdávať 0/10, koľko vám hrdlo ráči.
Najnovším príkladom bola očakávaná Playstation 4 exkluzivita The Last of Us: Part II, ktorá bola doslova zbombardovaná a aj keď je „najhoršieho“ vonku, tak výsledkom užívateľských hodnotení je takmer 121 tisíc hodnotení s priemerom 5,4. Stále však lepšie ako 3,4, ktoré tam svietilo tesne po vydaní.
Metacritic tak konečne zakročil. Dúfame, že ide o prvý krok k väčšej transparentnosti služby a ďalšie budú nasledovať. Totižto, podľa hry Crosscode to vyzerá, že hráči nebudú môcť hru ohodnotiť hneď po jej vydaní. Systém ich totiž upozorní, že majú stráviť určitý čas hraním a až potom majú prísť poskytnúť užívateľské hodnotenie.
Pochybujeme však, že tento „odklad“ aktivácie užívateľských hodnotení zmení veľa. Hlavne, keď je to posunutie iba o jeden deň.