PC hráči si už veselo hrajú.
Riot Games začiatkom tohto týždňa oficiálne vypustil do sveta svoju novú kompetitívnu FPS hru Valorant a zatiaľ sa hra javí veľmi dobre. Na Twitchi ju pravidelne sledujú desaťtisíce divákov a denne ju hrajú milióny hráčov. Všetko to vďaka kombinácii nízkych HW nárokov a free-to-play modelu. A samozrejme kvalitnej hrateľnosti.
Otázkou však zostáva, či niekedy hru uvidíme aj na konzolách. Riot už síce teasoval, že po vydaní PC verzie sa začne venovať aj tejto možnosti, no ako prezradila producentka hry, Anna Donlon – konzoly so sebou prinášajú určité komplikácie z hľadiska hrateľnosti.
„Valorant na konzolách máme momentálne vo fáze prototypu, takže hra ako taká funguje, no spôsob akým sa táto FPS hrá a spôsob, ako si ju hráči vychutnávajú znamená, že si nie sme istí, či ju budeme vedieť správnym spôsobom pripraviť pre konzolové hranie. Keď budeme vedieť, že to dokážeme, tak hru tam určite vydáme, no zároveň chceme aby bol Valorant známy istým spôsobom hrateľnosti a zážitku. Nehovoríme nie, no zároveň dodávam, že Valorant na konzoly nebol našou prioritou pri tvorbe hry. Keď sa to však bude dať, tak to spravíme.“
Valorant totiž kladie veľký dôraz na plynulú hrateľnosti a hlavne nemilosrdnú presnosť pri prestrelkách. Konzolový port by si preto vyžadoval veľké zásahy do hrateľnosti a možno aj zavedenie auto-aimu, no potom je otázne, či by to už bol Valorant.
Faktom zostáva, že presne tento štýl hier nikdy nebol na konzolách veľmi populárny, čo demonštruje napríklad Counter-Strike: Global Offensive, ktorý jedného krásneho dňa vyšiel na Xbox 360 a Playstation 3 a keď to máme povedať jemne – tak po tej hre na konzolách ani pes neštekol. Counter-Strike totiž podobne ako Valorant vyžaduje veľmi veľkú presnosť pri streľbe a auto-aim by hru iba pokazil. Preto bude zaujímavé sledovať, ako sa s touto výzvou popasuje Riot.