Veľká podpora pre Kojima Productions.
Prešlo už niekoľko dní od vydania najnovšej hry od Kojima Productions, Death Stranding a ak ste na vážkach, či sa hra oplatí, tak si to rovno nasmerujte na našu recenziu, kde sa dozviete všetko podstatné.
Je však viac-menej zázrakom, že za štyri roky dokázalo Kojima Productions vybudovať kompletne celé štúdio, ktoré je navyše na pomery AAA štúdií celkom maličké a k tomu vyprodukovať hru, ktorá zbiera viac ako solídne známky. Preto bolo jasné, že na to nebolo štúdio samo a malo aj externú pomoc. A tá prišla z očakávaných smerov. Prezradzujú to záverečné titulky hry.
Zo 120 vývojárov, ktorí pracovali na hre pod záštitou štúdia Kojima Productions je 62 vývojárov, ktorí pracovali aj na Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. (Len na pripomenutie, na Metal Gear Solid V pracovalo 250 členov Kojima Productions).
Asi najväčšou externou pomocou pre vývoj hry však bolo holandské štúdio Guerrilla Games (Horizon: Zero Dawn), ktoré poskytlo svoj vlastný Decima engine a zároveň 70 členov tohto štúdia sa aktívne podieľalo na vývoji hry. Medzi nimi sú aj hlavný programátor Tommy De Roos, technický riaditeľ Michiel van der Leeuw, dizajnér questov James Neuper a ďalší.
Okrem toho však záverečné titulky hry ďakujú za pomoc aj ďalším Sony štúdiám, konkrétne tvorcom hry Days Gone zo štúdia Sony Bend a tvorcom Spider-Mana zo štúdia Insomniac.
Zdá sa teda, že Death Stranding bol skutočne skupinovým projektom a asi ťažko predpokladať, že bez pomoci ďalších štúdií by to Kojima Productions zvládlo.