Určite?
Počas nedávneho konferenčného hovoru s akcionármi sa šéf Electronic Arts Andrew Wilson dostal aj k téme, ktorá ešte dnes hráčom zdvíha tlak. Battlefront II.
Len sumarizácia. Star Wars: Battlefront II vyšiel v roku 2017 a okamžite sa stal predmetom kritiky hráčov. Systém vylepšovania výbavy a postupu hrou bol totiž vyslovene závislý od lootboxov a mikrotransakcií a bol jasným príkladom Pay-to-Win hry, čo viedlo k tomu, že dnes je Battlefront II stále považovaný za symbol všetkého zlého v AAA hernom svete a legislatívne následky možno čoskoro pocíti aj samé EA.
Andrew Wilson priznáva, že niektoré prvky hry neboli ideálne, no trvá na tom, že išlo o skvelú hru: „Battlefront II bol skvelou hrou, ktorá však bola zabalenou v kontroverzii. Urobili sme zopár zlých krokov v kontexte vylepšovania výbavy, postupu hrou a monetizácie, no to len zakrylo fakt, akou skvelou hrou Battlefront II bol. Boli sme však odhodlaní hru vylepšiť a dnes je z nej silná hra, ktorú majú hráči radi a veríme, že tak to bude ďalej aj pokračovať. Mali sme to tak urobiť už na začiatku, ale ako firma, ktorá sa stále učí sme si z tejto situácie odniesli ponaučenie.“
„Naše celé marketingové oddelenie sa posúva z módu „prezentácie“ do módu „konverzácie.“ To znamená, že chceme s fanúšikmi viesť debatu o tom, v akom stave sú naše hry, ako sú pripravené na vydanie a že hráči budú rozumieť tomu, čo a ako budú mať v hre k dispozícii pri vydaní a počas následných mesiacov.“
Wilson poukázal na spôsob monetizácie Battlefield V a Anthem, ako na príklady toho, ako sa spoločnosť z fiaska s Battlefront II poučila.
Prečítajte si tiež