Otázkou je, ako dlho to ešte budú hráči tolerovať.
Asi neprekvapím nikoho keď poviem, že Black Ops 4 je momentálne asi najodpornejším príkladom monetizácie AAA hry. Nie len že hra stojí 60$, ale autori ešte predávajú Season Pass za 30$ a k tomu samozrejme nechýbajú mikrotransakcie a Battle Pass štýl postupu, ktorý vyžaduje viac ako 250 hodín hrania počas jednej sezóny, aby ste si odomkli všetko bez platenia (alebo stovky dolárov v mikrotransakciách).
Asi najdokonalejším príkladom, aké sú mikrotransakcie v Black Ops 4 je však fakt, že v Treyarchu (alebo Activisione) sa rozhodli predávať „red dot,“ čiže červený ukazovateľ, ktorý vám na mieridle ukáže kam pôjdu vaše strely za 1$, respektíve 100 COD Points, čo je ich in-game mena. Samozrejme, COD Points sa nedajú kúpiť v množstve ktoré chcete, takže musíte si kúpiť minimálne balíček, ktorý obsahuje 200 týchto bodov, takže vlastne za to zaplatíte 2$.
Celkom rýchlo sme to dopracovali od kritiky „horse armor“ v Oblivione za 2,50$ k tomuto, kde sa nás Activision snaží presvedčiť, že vytvorenie červeného kruhu zaberie 1/60 vývoja celej hry.
Prečítajte si tiež