Mechanika boja v novom God of War má pomalší, no stále brutálny štýl.
Game Informer tentokrát vyspovedal vedúceho dizajnéra Jasona McDonalda o vývoji a evolúcii nového systému boja. Tým, že vývojári vymenili Kratosove čepele „Blades of Chaos“ za sekeru urobili riskatný krok. Trvalo roky kým bol tím spokojný s novou mechanikou boja. McDonald pracuje na sérii God of War od úplného začiatku a v exkluzívnom videu popisuje náročnosť tejto zmeny.
V podstate hovorí o tom, aká náročná a šokojúca bola táto zmena systému boja a zbrane. Popisuje aj ako spravili z obyčajnej sekery špeciálnu zbraň, ktorú vie Kratos hádzať. Problémom však bolo ako ju získať späť. Dá sa povedať, že okopírovali Thora a jeho kladivo, ktoré vie privolať naspäť. Toto isté vie spraviť aj Kratos so svojou novou sekerou. McDonald spomína aj systém boja v prechádzajúcich dieloch, ktorý bol veľmi rýchly a plynulý. V novom God of War je systém boja pomalší, no je plynulý a brutálny ako nikdy predtým. Takýto systém boja prinúti hráča rozmýšľať nad svojím okolím a rozmýšľať ako mu môže pomôcť Atreas v boji proti nepriateľom.
Systém boja bude viac zameraný na premyslené útoky v porovnaní s predchádzajúcimi dielmi. Musíte si všímať, čo je za vami, pretože dozadu hráč nevidí veľmi dobre. Vývojari však nechceli, aby ste veľmi premýšľali nad svojimi útokmi. Tým pádom bude Kratos schopný brutálne pozabíjať viac nepriateľov naraz, tak ako sa na legendárneho boha vojny patrí.
Celé video si môžete pozrieť na gameinformer.com.