Herná séria Ratchet & Clank išla vždy akosi mimo mňa. Keď som ju mal možnosť okúsiť pred rokom v rámci recenzovania The Ratchet & Clank Trilogy: Classics HD, tak ma išlo poraziť. Logicky som sa teda snažil opätovnému stretnutiu s žltou chlpatou potvorou, posadnutou zbieraním skrutiek, ktorá nedokáže preskočiť tú poondenú priepasť, oblúkom vyhnúť.
Pre tých, ktorí nečítali recenziu The Ratchet & Clank Trilogy: Classics HD a už sa chystajú na cestu za mnou s Groovitronom v ruke, aby mi vysvetlili, ako veľmi sa mýlim, by som chcel upokojiť uvedením pár vecí na pravú mieru. Hry zo série Ratchet and Clank nepovažujem za zlé, avšak vyhýbam sa hrám, spadajúcim do žánru plaform skákačiek, pretože okolo štyridsiateho nevydareného pokusu o preskočenie krízového miesta, spojeného s nutnosťou opakovať zakaždým polku levelu, sa prepínam do berserk módu, v ktorom sa dejú s gamepadom v mojich rukách veľmi nepekné veci.
Ratchet & Clank: Nexus je ďalším dobrodružstvom nerozlučnej dvojice Lombaxa Ratcheta a malého robota Clanka, ktorí spolu musia zachrániť galaxiu pred zlým zloduchom, ktorý ju chce ovládnuť. Tým je v tomto prípade vesmírna kriminálnička Vendra Prog, ktorú naše duo eskortuje v úvode do väznice, kde si má odpykať svoj doživotný trest. Už po pár minútach sa však, samozrejme, všetko zmení a Vendre sa za pomoci svojho brata Neftina podarí utiecť, aby mohla začať uskutočňovať svoj diabolský plán, ktorým je prepojenie sveta s inou dimenziou. Ratchet a Clank to nemôžu nechať tak, a preto sa vydávajú po jej stopách ju zastaviť. Áno, príbeh nie je originálny, ale svoj účel – čoby hybná sila napredovania – spĺňa výborne, pretože vďaka nemu máte stále pocit, že sa niečo deje.
Svoju zásluhu na tomto pocite má určite aj samotné vysoké herné tempo, vďaka ktorému hru nie je problém prebehnúť do šiestich hodín. Výplň týchto šiestich hodín tvorí štandardný gameplay, ktorý sa stal už pomaly trademarkom Ratchet & Clank série. Ten pozostáva z jednoduchého herného mechanizmu prechádzania jednotlivých planét (levelov), spojeného s likvidovaním nepriateľov a rozbíjaním všetkého naokolo v snahe získať čo najväčší počet skrutiek, za ktoré si následne môžete nakúpiť čoraz účinnejšie a šialenejšie zbrane. Na tento systém sa následne nabaľujú rôzne gadgety, ktoré Ratchet postupne odomyká, aby sa na jednotlivých planétach mohol dostať na vopred neprístupné miesta. Nexus neprináša v tomto ohľade žiadnu revolúciu a k starým známym gadgetom, ako sú jetpack, hover a magnetic boots, pridáva len jednu novinku s názvom Grav Tether.
Ten umožňuje Ratchetovi na vybraných miestach vytvárať prepojením dvoch vopred určených bodov prúd hmoty, v ktorom sa môže vznášať. Ďalšou a poslednou gameplay novinkou, ktorú Nexus prináša, je ovládanie Clanka v tzv. Netherworlde. V zásade ide o 2D sekcie, v ktorých sa vďaka nulovej gravitácii odrážate od stien v snahe dostať Clanka na druhú stranu labyrintu, aby ste oslobodili tvorov zvaných Nethers, vďaka ktorým si uvoľňujete zablokovanú cestu v leveloch. Ani jeden z týchto nových nápadov nepôsobí prevratne a pre starých „harcovníkov“ série budú skôr sklamaním. Na druhej strane je autorom potrebné uznať vypilovanie všetkých doterajších prvkov takmer k dokonalosti. S tým súvisí aj fakt, že som si Nexus na moje veľké prekvapenie skvelo užil, a to bez jediného záseku, čo sa mi pri platform hrách ešte nestalo.
V podobnom duchu držania sa v možno zabehnutých, ale osvedčených koľajach sa nesie aj technická stránka hry, ktorá je (až na mierny odklon k trochu temnejšiemu grafickému štýlu) totožná s predošlými iteráciami tejto série na PS3 konzolách. V reči tých, ktorí sa Ratchetom & Clankom ešte nestretli, to znamená, že hra vyzerá takmer na nerozoznanie od Pixarovských animovaných rozprávok. Prirátajte k tomu skvelý dabing postáv, chorálový OST a o vynikajúci audiovizuálny zážitok máte postarané.
S finálnym hodnotením Ratchet & Clank Nexus som tak trocha na vážkach. Paradoxne som z hry nadšený, pretože predstavuje konečne platform hru, ktorá sa snaží hráča baviť a nie frustrovať. Na druhej strane je jasné, že pre fanúšikov tejto série môže ísť o mierne sklamanie, keďže herná dĺžka a aj náplň hry zaostáva za predošlými dielmi, čím sú si zrejme vedomí aj autori hry, ktorí za Nexus nepožadujú plnú cenu konzolovej hry. Navyše k nemu pridávajú aj kód na stiahnutie Ratchet & Clank: Quest for Booty z PSN.
Informácie o hre
Žáner: Platform
Výrobca: Insomniac Games
Distribútor v GB: Sony Computer Entertainment Europe
Distribútor v SR: Sony
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk
Naše hodnotenie
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!