RECENZIA: Warcraft III: Reforged – stačí iba nový grafický kabát?

RECENZIA: Warcraft III: Reforged – stačí iba nový grafický kabát?

Písal sa rok 2002 a mne sa do rúk dostal tretí diel Warcraftu. Prvá a druhá časť boli zaujímavým štartom, no až tá tretia priniesla na svoju dobu výborné cutscény a fenomenálny príbeh. V tej dobe išlo o prevratnú hru, veď bola v 3D kabáte a navyše mala český dabing. Ten, ktorý si pamätá azda každý, kto Warcaft III skúsil. A práve z príbehu trojky tvorcovia World of Warcraft čerpajú doposiaľ. Niet sa čomu diviť, keď sa vývojári po rokoch rozhodli, že hre dodajú konečné nový šat v podobe Warcraft III: Reforged. Pýtate sa, či úspešne?

Nostalgické spomienky sú tu

To, čo sa Blizzardu podarilo na 100%, je neopísateľný návrat nostalgie. Každá kultová hra si z času na čas zaslúži spraviť remake a pri Warcraft III to bola otázka času. Teda, dlho-predlho sa v hráčskej komunite špekulovalo o tom, či by nebolo lepšie spraviť štvrté pokračovanie, no keďže tu máme MMORPG World of Warcraft, až tak dobrý nápad to nebol. Pri radosti z nostalgie narážame aj na jeden problém, ktorý mňa ako hráča a fanúšika univerza Warcraftu trápi už dlhšie. A to, že celé spomínané univerzum žije v podstate z toho, čo sa vytvorilo vo Warcraft III. Niekedy mám pocit, že z tvorcov sála akýsi „strach“ čo i len pohnúť celý príbeh výrazne iným smerom. Myslím si, že keby namiesto trojky prerobia prvý a druhý diel, spravia výborné filmy medzi „misiami“, tak by šlo o perfektný nápad a ja by som túto hru bral všetkými desiatimi. Navyše, nič by sa nestalo, keby pôvodný „príbeh“ z prvých dvoch dielov trošku upravili. Celá táto moja fantazmagória je pekná na papieri, no musím sa uspokojiť aj s tým, čo máme teraz. A aj tak musím dať pomyselný klobúk dole pred tvorcami, že sa do toho pustili.

Hrateľnosť je taká, akú si pamätáme

Ak s láskou spomínate na pôvodnú verziu Warcraft III, rovnako sa vám bude páčiť aj Reforged. V podstate sa nič nezmenilo a to, čo fungovalo v roku 2002, funguje aj tu. Teda, v dnešnej dobe sa môže zdať ovládanie tak trošku kostrbaté. Každý hrdina, ktorý sa v hre objaví, má svoje vlastné špeciálne schopnosti. Tie sa dajú časom, samozrejme, vylepšovať a pribúdajú nové. Spúšťajú stlačením určitej klávesy, no každý hrdina to má inak. Taká Jaina spúšťa plošný útok pomocou klávesy „B“, Arthas zas pre zmenu lieči pomocou klávesy „T“. Má to aj svoj zmysel, keďže niektorí hrdinovia sa v hre vyskytnú zároveň a mohlo by to byť pre hráča pomerne mätúce. V podstate staré dobré ovládanie RTS sa ani časom nemení a hoc môžu byť hráči napríklad MOBA titulov trochu zmätení, časom si isto zvyknú. A my, tí starší, si to ovládanie jednoducho pamätáme.

No uvedenie Reforged na trh bolo pomerne chaotické a pre Blizzard nešťastné. Množstvo ľudí sa sťažovalo na rôzne bugy, ktoré ich obmedzovali v hraní, niektoré dokonca až tak, že nemohli pokračovať. Mne sa do rúk dostala už opravená verzia a počas hrania som na žiaden bug a ani graficky glitch, našťastie, nenarazil a užíval som si hranie tak, ako kedysi pri pôvodnej verzii.

Grafické vylepšenie je výborné, avšak tie filmy...

Tvorcovia sa s grafikou vyhrali do najmenších detailov. Či už to sú jednotky alebo hrdinovia, všetky modely postáv vyzerajú perfektne. Aj kúzla jednotlivých hrdinov sú znamenité. MOBA Heroes of the Storm bola v podstate pre vývojárov určite výborným podkladom. A často som sa prichytil pri tom, že som si hrdinov „zoomoval“ a pozeral sa na nich. S priblížením je však problém – keď sa priblížite až príliš, zavadzajú vám stromy či budovy a pohyb po mape je extrémne rýchly. Určite by sa hodila možnosť točiť mapu, no to by som chcel asi príliš.

Nepríjemne ma však prekvapili intrá a outrá, ktoré sa v Reforged nachádzajú. Tie sú v podstate „vernou kópiou“ tých z pôvodnej hry. Čakal som však, že Blizzard sa s filmami pohrá a vytvorí nové. Viem, ide o zložitý proces, no mali na to kopec času a za titul si pýtajú celkom nemalé peniaze, tak prečo neinvestovať do hráčov, keď sú im verní už nejakú tú dekádu? Rovnako bolo pre mňa sklamaním aj to, že „in-game“ cutscény, ktoré sú vyrobené v podstate z hry, sú veľmi podobné tým pôvodným. Pred vydaním Blizzard predsa ukazoval a sľuboval niečo úplné iné. A to, že sa dočkáme filmového pocitu. Či to spravili tvorcovia z nedostatku času, alebo sa proste na to „vybodli“, neviem, no príde mi to pomerne nefér voči nám, hráčom. Snáď sa v budúcnosti dočkáme nejakej aktualizácie, ktorá to celé napraví.

Editor vlastných máp poteší

Ak si hru zakúpite, v programe Battle.net vám v záložke pribudne aj editor máp. Ten je pomerne komplexný, hoc jeho UI/UX vyzerá na dnešnú dobu otrasne. Navyše mám pocit, že mi počas spustenia začal „žrať“ výkon počítača neúmerným spôsobom, keďže ide len o editor. Ak to však prežijete, môžete si vytvárať krásne mapy a ak ste šikovnejší, tak aj vlastne modifikácie. Tu je však jeden háčik - v podstate všetko, čo vo Warcraft III: Reforged vyrobíte, je majetkom spoločnosti Blizzard. Chápem tento ťah s ohľadom na to, čo sa stalo pri hre DOTA. No ak sa niekomu podarí úspech MOBA modifikácie nejakým spôsobom napodobniť, určite by si od Blizzardu zaslúžil aspoň menšiu odmenu, nemyslíte?

Multiplayer je základný kameň tejto hry

Ak sa povie Warcraft, prvé, čo niekomu príde hneď na um, je hra pre viac hráčov. Blizzard však pri spustení Reforged spravil jednu vec. Dovolí vám spojiť si starý účet Warcraft III s novým Reforged. Ide o fajn vec, no množstvo ľudí sa na internete neskôr sťažovalo na rôzne chyby a problémy s tým spojené. Nehovoriac o tom, že hra bola pri štarte plná bugov a rôznych chýb, ktoré niekedy vedeli multiplayer poriadne znepríjemniť.

Na druhej strane, už teraz tu nájdeme kopu „custom máp“ a spoluhráčov na hranie. A práve tu je obrovský potenciál celej hry. Nájdeme tu mapy ako DOTA, Vampirism, Wintermaul a mnoho ďalších svetovo známych máp. Samozrejme, kampaň a hra pre jedného hráča je povinnou jazdou, no ak ju už po stýkrát ako ja dohráte, určite sa radi vrhnete do sveta multiplayeru. A že je čo hrať a najmä s kým!

Naše hodnotenie

Blizzard štart hry pokaziť viac nemohol. Warcraft III: Reforged je kultová stratégia a to mal mať na pamäti, pretože ľudia sú na takéto klenoty extrémne citliví. Štart bol naozaj chaotický a to hru poškodilo asi najviac. Pritom ide o pomerne dobre zvládnutý remaster plný značného potenciálu či už na strane hry, alebo aj hráčov. Graficky vyzerá Reforged perfektne, ale to momentálne úplne nestačí. Uvidíme, ako sa v najbližšom období tvorcovia so všetkým vysporiadajú, no stále majú šancu z hry vydolovať maximum a všetko napraviť. A ja im držím všetky palce!

Klady

  • nostalgia
  • graficky vyzerá úžasne
  • v podstate dve hry v jednom
  • ohromný potenciál

Zápory

  • nesplnené sľuby
  • chaos pri vydaní

Informácie o hre

Warcraft III: Reforged

Warcraft III: Reforged 2020

Warcraft III: Reforged nás opäť zavedie do starého známeho sveta hry Warcraft III vo vynovenom kabáte.

  • Platforma: PC
  • Žáner: Real-time stratégia
  • Výrobca: Blizzard Entertainment
  • Distribútor v GB: Blizzard Entertainment
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Kon-Tiki

Trailer ProGamingShop.sk

Korekcia: Pavol Hirka

Galéria

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk