Valentino Rossi The Game - Recenzia

Valentino Rossi The Game - Recenzia

Vždy ma viac zaujímali hry so štvorstopovými vozidlami, ale pokiaľ je titul dobrý, tak zvládam aj iný počet kolies. Jednu pretekársku hru s motorkami od štúdia Milestone, ktoré stojí aj za týmto titulom, som už mal možnosť recenzovať, a preto som sa tešil na prekvapenia, vylepšenia a nové veci, ktoré Valentino Rossi The Game (VRTG) prinesie s porovnaním s minuloročnou hrou Ride: Game.

Za touto motorkárskou hrou stojí mnohým hráčom známe štúdio Milestone, ktoré už dlhé roky prináša nielen hry z MotoGP prostredia, ale napríklad aj tituly zo sveta rally, akou je napríklad hra Sebastien Loeb Rally Evo. No čo ma najviac ťaží, je, že po tom, ako som odložil ovládač a po dopísaní recenzie som nemal takmer žiadnu chuť znovu sa k týmto titulom vrátiť. Niektoré hry vo mne a určite aj v iných hráčoch zanechávajú silné pocity. Ride a SL Rally Evo pre mňa po odohraní ostali v šedom sektore hier, pri ktorých si po nejakej dobe neviem spomenúť na bližšie podrobnosti či nejaké napätím nabité momenty. Preto som dúfal, že hra s takým zvučným názvom, kde sa skloňuje meno snáď najznámejšieho jazdca na motorke v ostatnom desaťročí, ma konečne vyvedie z pocitu priemernosti, a ukáže to najlepšie zo sveta, kde motory točia viac ako desať tisíc otáčok za minútu.

Prvé dojmy

Celá hra je postavená na pokuse o sprostredkovanie profesionálneho života motorkárskej legendy a deväť násobného majstra sveta, Valentina Rossiho. Rossi, alebo aj Doctor, sa vďaka tomuto titulu priblížil k sláve iných známych športovcov, ktorých mená sa už na obaloch hier objavili, ako napríklad Colin McRae či Tony Hawk. Na stránke hry na Steame sa sľubuje najkompletnejšia MotoGP hra, silný zážitok z VR|46 akadémie. Zo všetkých hráčov sa bude sám Doctor snažiť urobiť šampióna MotoGP sezóny 2016. Ďalej za zmienku stojí aj množstvo tratí a trochu zábavy s autami.

Začína odpočet

Prvou dobrou správou je, že na pripojenie do VRTG je možné použiť prihlasovacie údaje pôvodne zadané pri hraní Ride. Takmer okamžite ma sklamali možnosti týkajúce sa nastavení grafickej stránky hry. Ako to bolo pri predošlých hrách od Milestone zaužívané, nastavenia sú veľmi sporé. VRTG možno vyzerá dobre na konzolách, ale ako počítačového hráča ma naozaj zaráža prístup developerov, ktorí sa ani nesnažia ponúknuť takú grafiku, akú daný počítač utiahne. Vždy, pokiaľ išlo o AAA titul vydávaný na viacero platforiem, som mal pocit, akoby sa za tým ukrývala snaha o vyrovnanie možností konzol a počítačov. Hoci som všetky grafické nastavenia vyhnal na maximum, vizuál hry ma nikdy nedokázal uchvátiť. Smutno povedané, táto hra by vyzerala dobre možno tak pred štyrmi rokmi.

3, 2, 1... Štart!

Grafika však nie je tým najdôležitejším, čo robí hru zlou alebo dobrou. Pri pretekárskych hrách je najdôležitejší pocit z hrania, realistickí počítačoví protivníci a absencia repetitívnosti. Ako teda po týchto stránkach obstál Rossiho titul? Na začiatok musím povedať, že pri hraní pretekárskych hier je jednoducho volant alebo gamepad oveľa lepšou voľbou ako klávesnica a myš. A pretože ovládať motorku volantom mi pripadalo nemiestne, rozhodol som sa siahnuť po osvedčenom gamepade značky Natec. S ovládačom v rukách som sa pustil do kariéry, a hoci prišli aj nejaké tie pády, po pár pretekoch som zvýšil stupeň náročnosti, a dokonca začal vypúšťať aj niektoré asistenčné prvky, ktoré sú hráčom k dispozícii. Kampaň, respektíve kariéra ma prvých pár hodín hrania nenudila. Každá trať, na ktorej som sa ocitol, bola úplne neznáma, a preto som musel venovať plnú pozornosť zákrutám a správnemu klopeniu. Dobrý pocit z tesného pretekania a z poctivo vybojovaných pódiových umiestnení kazila snáď len samovražedná stupídnosť, s akou sa niektoré NPC vrhali pod moje kolesá, alebo držali stopu, v ktorej s pri takej nízkej rýchlosti naozaj nemali čo robiť. O to horšie, že z následných stretov vychádzali v drvivej väčšine prípadov víťazne a ja som musel vracať čas, aby som sa im vyhol, alebo počkal s predbiehaním do ďalšej sekcie.

Čo robiť po šampionáte

VRTG je kompletný balík a celá kariéra sa veľmi príjemne točí okolo Valentina Rossiho. Ten, hoci nie je naslovovzatým poradcom, dokáže svojimi nahranými monológmi posúvať hru tým správnym smerom a dodáva jej energiu. A keď už skončí jeden šampionát na asfaltovom okruhu, prečo neskočiť na Rossiho ranč a nezajazdiť si proti známym pretekárom na plochej štrkovej dráhe? Tá ma zo všetkých herných módov uchvátila asi najviac, pretože som z nej mal naozaj realistický pocit a driftovať s terénnou motorkou, zatiaľ čo ma na helme takmer šteklili steblá trávy, bola naozaj zábava. Komu by bol takýto mód stále málo a je viac zaťažený na autá, toho poteší zakomponovanie rally a drift pretekov. Tu sa objavujú autá ako Ford Mustang alebo Fiesta. Je to príjemné okorenenie dvojkolesového zážitku, aj keď by som na základe pár automobilových pretekov neodporúčal kupovať túto hru niekomu, kto nemá rád motorky.
Motorky, herné módy a vylepšovanie postavy

Motoriek je v tejto hre naozaj požehnane, zvučné mená ako KTM, Ducati, Suzuki, Aprilia alebo Yamaha potešia každého milovníka motoriek, rovnako ako trate, ktoré sú naozaj do detailov spracované a verné predlohe. Potešilo ma zakomponovanie možnosti vylepšovať si vlastnosti postavy, respektíve systém získavania nových úrovní v rôznych zameraniach, čo určite pomôže s napredovaním a porážaním stále ťažších protivníkov. Herných módov je 15, aj keď si nie som istý, či som ich všetky zachytil. Medzi ne patria napríklad bežné okruhové preteky, mód, v ktorom treba v špecifikovanom časovom limite predbehnúť protivníkov a držať sa pred nimi určitý počet sekúnd či jazdenie po plochej trati. Takisto aj automobilové módy drift a rally show, ale tie by som k motorkám nepočítal.

Celkový pocit z hry

V zhrnutí je ovládanie motoriek jednoducho stále príliš arkádové a pokiaľ som nevypol takmer všetky asistenčné systémy, bolo takmer nemožné vyletieť z motorky. Pokiaľ teda do mňa nevpálil počítačový protivník. Mierne hlúpe bolo aj ovládanie áut, keď už na to prišlo, pretože keď som sa prvýkrát dostal k automobilovej vsuvke, nedokázal som uveriť, že by sa nový Ford Mustang ovládal ako potravinárska dodávka. Áno, je mi jasné, že je to takzvaný “muscle car”, ale ako dlhoročný šofér to nedokážem pochopiť. A to má pritom štúdio Milestone za sebou celkovo novú rally hru, v ktorej bolo to ovládanie o dosť lepšie.

Naše hodnotenie

Vývojári v Milestone stále nenašli ten správny recept, ako ponúknuť komplexný balíček jednak pre nadšencov a fanúšikov svojich motocyklových hrdinov, tak pre nových hráčov, ktorí sa ešte so svetom MotoGP nespoznali. Kariéra je fajn, motoriek a tratí je dosť, ale grafika nestojí za veľa a množstvo menších nedostatok kazia celkový dojem. Všetko toto by ešte stále mohla byť skvelá hra pre dlhoročných fanúšikov MotoGP, ale možnosť odporučiť túto hru kazí jej cena, ktorá je na Steame momentálne 50 eur.

Klady

  • kariéra
  • dobre spracované mapy
  • viacero herných módov
  • vylepšovanie postavy

Zápory

  • slabá grafika
  • samovražedné AI
  • nízka náročnosť
  • arkádové ovládanie
  • bugy počas testovania

Informácie o hre

Valentino Rossi The Game

Valentino Rossi The Game 2016

Pretekárska séria MotoGP pre tento rok mení svoje meno na Valentino Rossi: The Game. Hra sa bude venovať primárne životu a kariére známeho majstra sveta, ale samozrejme bude obsahovať aj kompletnú sezónu MotoGP 16.

  • Platforma: PC
  • Žáner: závody
  • Výrobca: Milestone
  • Distribútor v SR: COMGAD
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Comgad

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk