RECENZIA: Hunt: Showdown - Western, ktorý vás bude strašiť po nociach

Westernové hry boli od nepamäti veľmi populárne. Svoje miesto si začali vydobýjať medzi hráčmi snáď už od doby, keď sa naši otcovia radi pozerali na filmové adaptácie s Ribanou. Z mojej strany tento koncept nie je až tak veľmi zaujímavý, no chápem, že každému človeku sa páči niečo iné. Otázka znie, či je dobrý nápad zasadiť strieľačku s takými silnými PvP koreňmi na divoký západ? S určitosťou viem povedať, že áno. A hra má síce veľký potenciál zaujať masy, no stále jej niečo chýba. Pôsobí trošku ako zlepenec viacerých hier, ktoré už si svoje miesto na hernej scéne našli. Poďme sa hlbšie ponoriť do najnovšej hry od Crytek, nemeckého giganta.

RECENZIA: Warcraft III: Reforged – stačí iba nový grafický kabát?

Písal sa rok 2002 a mne sa do rúk dostal tretí diel Warcraftu. Prvá a druhá časť boli zaujímavým štartom, no až tá tretia priniesla na svoju dobu výborné cutscény a fenomenálny príbeh. V tej dobe išlo o prevratnú hru, veď bola v 3D kabáte a navyše mala český dabing. Ten, ktorý si pamätá azda každý, kto Warcaft III skúsil. A práve z príbehu trojky tvorcovia World of Warcraft čerpajú doposiaľ. Niet sa čomu diviť, keď sa vývojári po rokoch rozhodli, že hre dodajú konečné nový šat v podobe Warcraft III: Reforged. Pýtate sa, či úspešne?

RECENZIA: Spintires: Chernobyl DLC - Off-road z neďalekého východu

Od 13. júna 2014, kedy vyšiel pôvodný Spintires, už ubehlo strašne veľa času. Čas sa ale na malú chvíľku zastavil aj 26. apríla 1986. Ak už niekto z vás tuší, kam tým mierim, tušíte správne. Totižto druhý spomínaný dátum je neodmysliteľným míľnikom v histórii ľudstva. V ten osudný večer došlo ku Černobyľskej havárii s hrozivým dopadom na nemalú plochu vo svojom okolí. V dôsledku tejto udalosti bolo napokon evakuované celé mesto Pripiať, z ktorého sa stalo neslávne „mesto duchov“. Nie, nejde o hodinu dejepisu, skôr sa vám snažím navodiť atmosféru, s ktorou budete sprevádzaní celým novým datadiskom pre už vyššie spomínanú hru Spintires. Datadisk nesie názov Chernobyl a prináša nám vierohodné prostredie z ukrajinskej rádioaktívnej oblasti.

RECENZIA: Deliver Us The Moon - Atmosferická príbehovka s vizuálmi, čo naozaj stoja za to

Fráza „umenie imituje život“ nie je používaná úplne bežne, no pri hrách sa mi v poslednej dobe tlačí do hlavy stále viac. Samozrejme, nemám pri nej na mysli úplné sci-fi a fantasy tituly, málokto by asi uveril, že lietajúce draky a súboje na mimozemských planétach by imitovali život. No pri atmosferických hrách je často vidieť celú myšlienku, príbeh, alebo minimálne paralely medzi herným a reálnym svetom. Možno aj preto som si na atmosféru a príbeh zaťažené tituly tak obľúbil. A taký sa už na prvý pohľad zdal aj počin holandského indie štúdia KeokeN Interactive s názvom Deliver Us The Moon.

RECENZIA: Football Manager 2020 - Ešte jeden zápas a idem spať

Asi som naivný, ale každý rok dúfam, že sa aspoň od jedného pokračovania už zavedených športových sérií dočkám veľkých noviniek. Alebo aspoň jednej. Revolúcie, nie malej evolúcie. Namiesto toho najpopulárnejšie tituly skôr iba stagnujú, resp. prešľapujú na mieste. Ako je na tom Football Manager 2020?

RECENZIA: Red Dead Redemption 2 - Divoký západ už porazil aj PC hráčov, a to doslova...

Viac než rok si museli PC hráči počkať na konzolový hit Red Dead Redemption 2, ktorý takmer paralyzoval hráčske obecenstvo a herných kritikov. Skvelé hodnotenia a množstvo nálepiek Hra roka provokovali nedočkavých počítačových nadšencov, ktorí sa modlili k hernému bohu a pevne dúfali, že tento klenot na PC dorazí. Želania sa nakoniec splnili, ale pôrod to bol poriadne ťažký. Poďme sa na to spoločne pozrieť.

RECENZIA: Terminator: Resistance - zaujímavý návrat ku klasike

Pamätáte si ešte na poslednú Terminator hru? Že nie? Ani sa vám nečudujem, veď je to už pekných pár rokov. A ruku na srdce, posledné Terminator tituly za veľa nestáli. Na svete je nový kúsok z tohto univerza, ktorý navyše vyrobila spoločnosť, ktorá sa svojou prvou hrou príliš neblysla. Čo myslíte, napraví si svoje renomé prostredníctvom titulu Terminator: Resistance?

RECENZIA: Age of Empires II: Definitive Edition - Dorazila presne tá istá kvalita, na ktorú sme čakali

„Pošli ešte dáke jednotky hore, už ho dorazíme,“ asi takto nejako zneli slová z mojich úst vo chvíli, keď som zistil, že hrám Age of Empires II: Definitive Edition. Nie, neznamená to, že do toho momentu som nevedel, čo som si pustil, ale bol to presne ten nostalgický moment, ktorý ma vrátil do detstva. Presne tak, boli to bezstarostné časy plné dlhých večerov presedených za PC. Poďme sa teda na tento 20-ročný kúsok prezlečený do nového kabáta pozrieť zblízka.

RECENZIA: Disco Elysium mi ponúklo najpohlcujúcejší RPG zážitok za posledné roky

Zobudili ste sa niekedy ráno, s poriadnou opicou, neznesiteľným zmätkom v hlave a únavou ako keby po vás prešlo stádo slonov? Že sa vôbec pýtam. Tak to skúsim takto. Zobudili ste sa niekedy ráno s poriadnou opicou, neznesiteľným zmätkom v hlave a únavou ako keby po vás prešlo stádo slonov, pričom si uvedomujete, že si nespomínate nielen na to čo sa stalo počas noci, ale ani kto vlastne ste a čo robíte? Počkajte ešte!

RECENZIA: Bee Simulator - I´ll bee back

RECENZIA: Bee Simulator - I´ll bee back

Dôležitosť včiel si v poslednej dobe uvedomuje čoraz viac ľudí. Malý bzučiaci hmyz je dôležitý pre celú planétu a alarmujúce správy o jeho masívnych úhynoch rozhodne netešia. Ak sa chcete o včelách dozvedieť viac, prípadne by ste chceli poučiť vašu ratolesť, nová hra zo sveta včiel Bee Simulator môže byť pre vás to pravé orechové. Je tam však niekoľko ale.

RECENZIA: Farming Simulator 19 Platinum Edition - Tá istá hra za nové peniaze

Keď som dostal túto hru do rúk, nevedel som, čo si mám vlastne počať. Moja nevedomosť v úlohe farmára bola naozaj katastrofálna. Skalným fanúšikom série asi nemusím vysvetľovať, že každý úkon na farme má svoju postupnosť, a nie každý traktor využijeme efektívne na hocijakú prácu. Tu nastáva môj problém, pretože sa musím do hry viac ponoriť, aby som pochopil určité mechaniky.

RECENZIA: GRID (2019) - Overený recept, ktorý časom hádam ešte dozrie

Čo dostanete, keď vezmete obľúbenú, hoci už viac ako 10 rokov starú pretekársku sériu, herné štúdio, ktoré stojí za tak obľúbenými titulmi, ako sú F1 2019 či Dirt Rally 2.0, a stlačíte tlačidlo RESET? Odpoveďou je, samozrejme, titul menom Grid. Je však najlepšie, ak zaň dodáme v zátvorkách aj rok 2019, keďže táto hra je už štvrtým dielom série, ktorú v roku 2008 naštartoval rovnomenný GRID. Ako fanúšik pretekárskych hier a tiež celej série (hoci niektorých dielov viac ako iných) som sa a naozaj tešil a dúfal som, že sa štúdiu Codemasters opäť podarí priniesť to čaro balansovania na hrane medzi zábavným arkádovým bláznením a náročnejšími simulátormi, ktoré som si tak obľúbil pri prvom a druhom diele série.

RECENZIA: Argonus and the Gods of Stone je bezzubá adventúra, ktorá sa stratila v čase

Pokiaľ ide o počítačové hry, grécke mýty a báje nie sú obzvlášť vyhľadávaným artiklom. Spomínam si na starší, no skvelý Titan Quest, krvavú sériu God of War, moderný Assassin’s Creed Odyssey a v súčasnosti vyvíjanú stratégiu A Total War Saga: Troy. Kde sú však ďalšie hry? To už fakt nikoho nezaujímajú osudy neohrozeného Herkula? A čo tak malicherná bohyňa Héra, ktorej intrigy tak často špatia Olymp? Je hádam mocný Poseidon už len relikvia času, ktorá sa neustálym bičovaním morského prílivu pomaly rozpadla v piesočné zrnká? Našťastie sa do Grécka rozhodli zasadiť svoju najnovšiu adventúru vývojári zo štúdia Zojoi, ktorí sa pred piatimi rokmi blysli fantastickým remakom klasiky Shadowgate. Hoci slovo našťastie nie je tak úplne na mieste.

RECENZIA: Age of Wonders: Planetfall - Ťahových stratégií nikdy nie je dosť

Ešte jeden ťah a spať. To poznáte, nie? Hlavné kúzlo ťahových stratégií na čele s Heroes of Might & Magic či Civilization ani po viac ako dvoch desiatkach rokov nestratilo na sile, práve naopak. Z času na čas sa pripomenie prostredníctvom nových titulov. My sme sa pozreli na Age of Wonders: Planetfall, sci-fi pokračovanie doteraz fantasy série.

RECENZIA: Stygian - Čierny deň prišiel do Arkhamu

Na hry venované svetu Lovecrafta mám veľkú slabosť. Na svete ich nie je príliš veľa. Vždy ma preto zaujmú a minimálne sa pozriem, ako vyzerajú a či dýchajú tou správnou atmosférou. Keď som sa dopočul o hre Stygian, ktorá má navyše „oldschool“ RPG prvky, ani chvíľku som neváhal a túto hru som si jednoducho musel zahrať. Pýtate sa, či stojí za to? Tak potom čítajte ďalej.

RECENZIA: The Surge 2 je kvalitnou a poctivou Soulovkou

Hoci žáner Souls hier, subžáner definovaný náročnými akčnými RPG titulmi Demon’s Souls a Dark Souls, už dnes nie je také terno, aké bolo pred rokmi (keď podobné hry vychádzali ako na bežiacom páse), stále sa o neho zaujímajú niektoré herné spoločnosti a udržiavajú ho nažive. Rozhodne medzi ne patrí aj nemecké štúdio Deck13 Interactive, ktoré sa dostalo do povedomia práve titulom z tohto žánru - Lords of the Fallen. Nebola to zlá hra, no minimum inovácií oproti vyššie spomenutým Souls hrám ju odsúdilo na život vo večnom šedom priemere. Avšak čo nevidieť vyšiel ich druhý pokus, The Surge, ktorý zanechal fantasy a prechádzajúc do sci-fi priniesol aj kopec zaujímavých RPG mechanizmov.