RECENZIA: Microsoft Flight Simulator – Hra roka nielen pre milovníkov simulátorov a lietania

Len tak vzlietnuť do oblakov a prevetrať si hlavu. Vybrať si akékoľvek letisko ako štartovaciu či cieľovú destináciu, zdvihnúť do oblakov obrovský Boeing a letieť. To všetko bolo zatiaľ možné len v predpotopnej grafike spred niekoľkých rokov. Ale teraz sa to všetko zmenilo. Sny sa stávajú skutočnosťou, je rok 2020 a prichádza najnovší Microsoft Flight Simulator.

RECENZIA: Battletoads je ukričaná zlátanina otravných minihier a nesúrodej hrateľnosti

Niežeby som niekedy patril medzi skalných fanúšikov legendárnej série Battletoads, no vždy som vnímal a uznával jej kvality. A taktiež som veľmi dobre vedel, prečo sa medzi hráčmi stala doslova kultovou. Bolo to hlavne pre znamenite vyvážené spojenie neľútostnej obťažnosti, zábavných bitiek a originálnych nápadov sršiacich z každého levelu. Navyše to nikdy neboli nejako extra dlhé hry, čiže vďaka svojmu tempu rýchlo odsýpali bez toho, aby po čase začali nudiť.
Reštart Battletoads po 26 rokoch od vydania posledného titulu mení mnoho a taktiež mnoho nového prináša. Ak ste fanúšikom tejto série, Battletoads tu budete ťažko spoznávať. Hoci sa hra snaží priniesť rôznorodú hrateľnosť, ktorá bola typická pre predchádzajúce diely, tento reštart tlačí na pílu až veľmi, čo mu dosť škodí. Až priveľmi totiž „chce“. A nejde len o tieto tony minihier, o ktorých si určite ešte povieme nižšie, ale hlavne o ten humor a celkovo charaktery daných bojových ropúch, ktoré jednoducho pôsobia otravne už od prvých sekúnd, ako sa zjavia na scéne.

RECENZIA: Spongebob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated - ARE YOU READY, KIDS?

Remaster sem, HD remake tam. Súčasná doba praje vyhrabávaniu starých herných kúskov zo záhrobia, ktoré vývojári často iba oblečú do krajšieho, nového hávu, postarajú sa, aby fungovali na dnešných strojoch, a hor sa zarábať na nostalgie chtivých hráčoch. Občas to vyjde a výsledok je obdivuhodný (Command & Conquer Remastered), občas sa iba smutne pousmejete (Sniper Elite V2 Remastered). Ak chcete vedieť, ako dopadlo prerobenie dobrodružstiev naivnej a ukecanej žltej morskej hubky v šortkách s podtitulom Rehydrated, čítajte ďalej.

RECENZIA: Beyond a Steel Sky je najlepšou hrou Revolution Software od čias Broken Sword II

Hoci sme si už všetci dobrých 26 rokov od vydania kultovej kyberpunkovej adventúry Beneath a Steel Sky mysleli, že je mesto Union City po porazení umelej inteligencie LINC kompletne zbavené zákerného kybernetického zla, vzostupu novej hrozby nakoniec nezabránil ani všetkých slovami zotierajúci robot Joey. Ten bol na konci pôvodného dobrodružstva dosadený na miesto zosadenej umelej inteligencie, aby priniesol mestu rozkvet a lesk a nasmeroval ho tým správnym smerom. Ak sa v pokračovaní Beyond a Steel Sky dostanete priamo do mesta, zistíte, že sa tak síce stalo, hoci... No poďme pekne poporiadku.

RECENZIA: The Dark Eye: Book of Heroes je exemplárnym príkladom, ako nerobiť RPG

Nie, nedohral som Book of Heroes, no po poslednom mučení s ňou som si normálne pomyslel, že The Elder Scrolls: Blades vlastne nebolo až také zlé. Ah, čo to tu hovorím za kacírstvo! Samozrejme, že Blades bola hrozná hra a Book of Heroes je snáď ešte horšia. Bethesda ale aspoň od hráčov na začiatku nepýtala peniaze. To Book of Heroes si žiada takmer rovných 25 eur. Takú figu borovú! Odo mňa dostanete nanajvýš tak kopanec do zadku. Čo ste to preboha vyviedli?

RECENZIA: Disintegration je zrkadlom povrchnosti súčasného videoherného priemyslu

Priznám sa, že pred recenzovaním Disintegration som nemal ani páru o tom, čo je to vlastne za hru, a že niečo podobné existuje. Musel som si teda predtým, ako potvrdím, že recenziu skutočne chcem, spraviť aspoň základný rešerš. Počas neho som zistil, že hra vyzerá na prvý pohľad ako skutočne nádejný a zaujímavý projekt. A keďže som veľký fanúšik sci-fi žánru, nič mi nebránilo naplno sa ponoriť do sveta, ktorý vykresľuje hmlistú budúcnosť ľudského druhu.

RECENZIA: Someday You'll Return - Cesta, na ktorej budeme zbierať posledné zvyšky ľudskosti

: Dokážete si predstaviť, aký je to pocit, keď sa vám stratí dieťa? Jedného dňa odíde do školy a už sa z nej nevráti? Hoci ešte potomka nemám, je mi jasné, že pátranie po nezvestnom dieťati musí byť horor sám o sebe, a to nemusím mať za chrbtom ani mraky duchov a príšer. O takom niečom práve rozpráva hra Someday You'll Return. Niežeby v nej neboli zastúpené aj nadprirodzené sily a javy, no často vás necháva zahrávať sa s vlastnými myšlienkami a snaží sa vám vysvetliť, že naše činy majú dopad aj na tých, ktorých máme najradšej. Dokážete čeliť všetkým nástrahám a ste pripravený prijať pravdu? Vydajte sa teda na miesto, na ktoré ste sa zaprisahali, že už nikdy nevkročíte.

RECENZIA: Desperados III je parádnym návratom hitmanov z divokého západu

Predovšetkým filmami a knihami zromantizované drsné prostredie divokého západu sa v počítačových hrách ani náhodou neobjavuje tak často. V súčasnosti, čo si spomínam, tu bola vlastne len séria Red Dead Redemption, no inak je to stále doslova neprebádané územie. Na začiatku tohto storočia, kedy sa ešte tvorcovia nebáli experimentovať, tu prišla odľahčená odpoveď na Commandos menom Desperados: Wanted Dead or Alive. Hra zaujala svojou hrateľnosťou, postavami a predovšetkým krásnou atmosférou časov, v ktorých sa Spojené štáty ešte len formovali.

RECENZIA: Maneater - Podvodné GTA so žralokom v hlavnej úlohe

Predstavte si, že ste žralokom, obávaným predátorom morí a oceánov. Malé rybky lovíte len tak od hladu, väčšie si nechávate na večeru, a tie najväčšie lovíte kvôli svojmu predátorskému inštinktu. No a potom sú tu ešte ľudia, nepriateľ číslo jeden, ktorý je plný bielkovín, ale aj problémov. Vitajte vo svete Maneatera!

RECENZIA: Minecraft Dungeons je detská diablovka s nedostatkom hĺbky

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden Minecraft. Ten sa stal slávnym na celom svete, pretože malým deťom umožňoval stať sa YouTubermi, ktorí následne začali otravovať život tým ostatným. Mojang, tvorca tohto fenoménu, nahromadil mnoho peňazí, a z Minecraftu sa stala značka, ktorú sa rozhodol expandovať ďalej. S najnovším takýmto pokusom sa rozhodol, že bude konkurovať Diablu, a tak vznikol Minecraft Dungeons, dungeon crawler určený vlastne ani neviem pre koho. Asi pre deti. Ale tie predsa od Minecraftu čakajú ťažbu surovín a stavanie a v Minecraft Dungeons sa nič také nerobí. Tak teda pre dospelých? To asi tiež nie, na to je hra príliš infantilná a do mechanizmov aj dosť jednoduchá. Tak pre koho?

RECENZIA: SnowRunner - Simulátor plný zážitkov, ktoré si budete musieť zaslúžiť

Brodenie sa bahnom asi nebude zábava pre každého. Simulátory ťažkej techniky proste potrebujú svoje špecifické publikum a veľa nových hráčov odradí nekompromisné prostredie, v ktorom aj jeden chybný krok vpred môže znamenať, že sa zaseknete na pár minút, prípadne uviaznete navždy. Tvorcovia titulu MudRunner z roku 2017 sa však rozhodli, že jeho pokračovanie sa bude niesť v mainstreamovejšom duchu a skúsia sa priblížiť širšiemu publiku. Znamená to poľavenie od realistickosti, alebo existuje nejaká rovnováha medzi hardcore simuláciou a príbehovou hrou? To sa pokúsim popísať v recenzii, ale jedno je zatiaľ isté. SnowRunner sa posunul dopredu a je len na nás, ako sa s tým vysporiadame.

RECENZIA: MotoGP 20 - O polovicu menej kolies, o nič menej zábavy

Pretekárske hry majú v mojom hráčskom srdci špeciálne miesto. Hoci aj v bežnom živote preferujem skôr štyri kolesá, dvere a volant namiesto otvorených „tátošov“ s dvomi kolesami a riadidlami, nikdy nepohrdnem možnosťou vyskúšať si tie najnovšie pretekárske hry. A možno aj preto, že som sa minulý rok pozrel na zúbok titulu MotoGP 19, bolo len dobre, že som mohol posledné dva týždne testovať najnovší MotoGP 20. Posunula sa táto herná séria z pera štúdia Milestone dobrým smerom? Podarilo sa im vychytať muchy prítomné v predošlom diele? A užijú si ju hráči aspoň tak, ako jeho predchodcu? To sa, ako už tradične, pokúsim zodpovedať nižšie.

RECENZIA: Bleeding Edge - Krvácanie na hrane bez krvi v chaose

Všetci vieme, že Overwatch nastavil latku vysoko a akýkoľvek pokus napodobniť jeho úspech v podstate zlyhal - samozrejme, píše sa rok 2020 a multiplayerovka od Blizzardu už nie je na vrchole, ako to bolo v roku 2016, no svoju hráčsku základňu stále má. O úspech na poli multiplayerových akcií sa pokúsila zabojovať aj novinka Bleeding Edge, ktorá toho zatiaľ, žiaľ, veľa neponúka, no v rámci žánru je iná. Poďme si rozobrať prečo.

RECENZIA: Ion Fury síce nie je videoherný Iron Maiden, no heavy metal to je teda poriadny!

Len pre poriadok. Heavy metal v nadpise má byť braný ako synonymum brutálnosti a agresivity a nie ako priamy odkaz na heavy metalovú hudbu. Toto totiž nie je Doom a ostré riffy ťažkého kovu tu budete čakať márne, nakoľko hudobná stránka je tu pojatá elektronicky s veľkou dávkou ambientu. Iron Maiden ale predsa len nespomínam náhodou. Ion Fury spočiatku totižto nieslo názov Ion Maiden, čo bolo štýlovým odkazom na legendy metalu a zároveň vyjadrenie podstaty hrdinky hry, no práve Iron Maiden o takúto poctu vôbec nestálo a tvorcov zažalovali. Hra tak musela zmeniť názov a zbaviť sa všetkého, čo by mohlo len trocha odkazovať na kapelu.

RECENZIA: Call Of Duty: Warzone - Rastie nám tu ďalší Battle Royale gigant?

Na poli žánru online FPS sa z nenazdajky ukázalo už veľa kvalitných titulov. Asi by bolo zbytočné ukazovať prstom na gigantov spomedzi BR strieľačiek, ktorí nám dokázali vytrieť zrak bez zbytočného hype-trainu tri mesiace vopred. Teší ma, že aj titul, ktorý doslova zrazu vyskočí spoza rohu, dokáže ľudí zaujať natoľko, že si ho za prvých dvadsaťštyri hodín vyskúša až šesť miliónov hráčov. Je pravdepodobné, že za to môžu dva faktory: hra je free to play a nesie silné meno Call of Duty. Áno aj nie. Model free to play určite dnes priťahuje množstvo hráčov, ale na druhej strane sa dá od tohto modelu očakávať, že hra nás bude na každom kroku bombardovať mikrotransakciami. No a značka CoD? Tá už raz s BR režimom prišla, no medzi hráčmi úspech nezožala. Samozrejme, hru nemôžme prvoplánovo odpísať. Najskôr sa do nej musíme ponoriť hlbšie. Čím teda nový mód hry Call of Duty: Modern Warfare dokázal do hry pritiahnuť také masy hráčov?