Do hry by sa mal pravdepodobne vrátiť koncom tohto mesiaca.
Overwatch už vo svojej closed beta fáze obsahoval Competitive play, avšak vývojári sa ho rozhodli dočasne stiahnuť ešte pred vydaním. Dôvodom boli sťažnosti hernej komunity na jeho stav. Pomaly to bude mesiac od vydania Overwatch, avšak stále čakáme na spätné zaradenie módu do hry.
V súvislosti so zmenami priniesol Blizzard video denník, v ktorom riaditeľ hry Jeff Kaplan prezentuje pohľad na to, akým spôsobom Competitive play bude fungovať a aké zmeny sa v ňom udiali.
V prvom rade ide o zmenu dĺžky sezón. Tie pôvodne trvali len jeden mesiac, čo však vyplývalo z charakteru celého módu. Avšak aj ten sa mení a s ním dĺžka trvania sezón. Po novom budú trvať cca tri mesiace a budú v súlade s ročnými obdobiami na severnej pologuli. Teda napr. prvá letná sezóna by mala začať, podľa pôvodných plánov v júli a potrvala by cca dva a pol mesiaca. Potom by nasledovala krátka pauza, po ktorej by sa naplno rozbehla jesenná sezóna koncom septembra alebo začiatkom októbra.
Ako sme už spomínali, samotný charakter Competitive play sa mení. Predtým bol zameraný čisto len na postup hráča po rebríčku, tzv. progression systém. Dostával sa po zápasoch do určitých Tierov, avšak nemohol padnúť dolu. Teda bolo to iba o šplhaní sa po rebríčku. Hráči však neboli spokojní, pretože sa chceli porovnávať s inými hráčmi, teda chceli vedieť ako dobrí v hraní Overwatch vlastne sú.
Po novom bude Competitive mód založený na MMR systéme, fungujúcom podobne ako pri Heroes of the Storm. Teda hráč bude mať určité MMR, na základe ktorého bude spájaný do tímov s inými hráčmi s podobným MMR ako on sám. Bude zavedený tzv. skill rating – v rozmedzí od 1 po 100. Hráči získajú svoje prvé MMR po odohraní sérií placement matches (teda zápasov o umiestnenie, podobne ako Heroes of the Storm). Ďalší postup, resp. zvyšovanie/znižovanie MMR bude len na nich.
Pri vstupovaní do zápasov bude viditeľné MMR každého hráča, ako aj MMR celého tímu. Hry by mali byť vyrovnané, avšak môže prísť k prípadom, keď jeden tím má menšie MMR ako druhý. Ak v takejto situácii znevýhodnený tím vyhrá, získa viac MMR, ak prehrá, z MMR mu príliš neubudne. „Silnejší“ tím to bude mať zase opačne. Ak ich slabší súper porazí, hráči stratia veľké množstvo bodov, ak nad ním vyhrajú, body sa navýšia iba o malú sumu.
Kaplan tak dúfa, že hra bude transparentná. Dodáva, že jedinou nevýhodou takéhoto systému je práve možnosť pádu dolu v rebríčku hráčov.
Posledné zmeny sa týkajú typov zápasov. V Competitive play sú dva módy hier – Assault a Escort. Prvý menovaný spočíva v obsadení určitých miest jedným tímom, zatiaľ čo druhý bráni. Druhý mód zase spočíva v sprevádzaní payloadu po mape do cieľovej destinácie. V každom z týchto módov si tímy zahrajú na pozícii obrancu i útočníka. Pokiaľ skončí stav nerozhodne, prechádza sa do fázy tzv. rýchlej smrti. V tom prípade musia oba tímy bojovať o obsadenie jedného miesta a majú na to len jeden pokus. Tím, ktorý vyhrá, vyhrá vlastne všetko.
Kaplan vo videu spomína, že počas beta fázy Competitive play 35% všetkých zápasov skončilo práve touto rýchlou smrťou. Zmeny majú práve dosiahnuť zníženie množstva zápasov, ktoré takto končia. Akým spôsobom však neuvádza.
Hráči sa ešte počas beta fázy stážovali na trvanie zápasov v Assault móde (napr. mapy Volskaya Industries, Hanamura). Podľa nich zápasy boli veľmi krátke. I tento problém má byť vyriešený, avšak taktiež zatiaľ nevieme akým spôsobom.
A na záver niečo k odmenám za Competitive play. Tie v žiadnom prípade nebudú na báze zvýhodňovania hráčov po hernej stránke a budú sa týkať výlučne kozmetických vecí. Napr. to budú spreje či portréty, ktoré sa budú dať získať iba počas určitej sezóny. Blizzard pripravuje aj odmenu v podobe „zlatých zbraní“, teda zlatých skinov zbraní odomknuteľných v Competitive play. A, samozrejme, créme de la créme súťažného módu, teda tí najlepší hráči získajú jedinečné kozmetické predmety, ktoré sa inak nebudú dať zaobstarať.
Podrobnejšie informácie o Competitive play móde by sme sa mali podľa Kaplana dozvedieť v nasledujúcich dňoch/týždňoch.