CDPR ukázalo next-gen verziu Zaklínača 3: Takto vyzerajú všetky zmeny

CDPR ukázalo next-gen verziu Zaklínača 3: Takto vyzerajú všetky zmeny

 

Kvantum zmien a vylepšení.

CD Projekt Red dnes v pomerne rozsiahlej ukážke na Twitchi priblížilo podrobnosti next-gen verzie Zaklínača 3. Livestream si môžete pozrieť zo záznamu na tomto odkaze.

Všetky vylepšenia hrateľnosti alebo nastavení budú voliteľné. 

Raytracing na PC priniesie funkcie global illumination, ambient occlusion, FSR, DLSS, SSR, dynamické rozlíšenie a pomocou ultra + settings môžeme vizuál posunúť ešte ďalej, podľa možností, ktoré nám PC umožňuje. Táto možnosť ponúkne podrobnejšie nastavenia grafiky, ako sú detaily okolitých postáv, detaily trávy a rôznych drobných predmetov.

Grafika na konzolách prinesie okrem 4K textúr a modelov aj vylepšenie v podobe módov QualityPerformance. Na 60 FPS sa môžu tešiť aj hráči na Xbox Series S, no a PS5 a Xbox Series X ponúknu možnosť raytracingu s implementovanými funkciami FSR, SSR a nechýba ani podpora dynamického rozlíšenia. Aj bez zapnutej funkcie RTX bude na konzolách vidieť posun pričom tvorcovia vizuál prirovnávajú k ultra nastaveniu na PC.

PlayStation 5 dostala unikátne funkcie previazané s ovládačom DualSense, nechýba teda podpora haptickej odozvy a adaptívnych páčok.

Cloud save a cross-progresion – do hry pribudne podpora uložených hier prostredníctvom cloudu a vďaka funkcii cross-progresion budeme môcť plynule pokračovať v hraní, aj keď sa premiestnime na iné zariadenie – uložené pozície budú synchronizované medzi platformami. 

Photomode ponúka tiež slušné možnosti – môžeme si v ňom nastaviť hĺbku ostrosti, clonu a tiež umožní automatické a manuálne zaostrovanie. Okrem toho v ňom nájdeme niekoľko efektov, ako je zmena saturácie, teploty farieb a iné.

Kamera dostala vylepšenia v podobe zmeny jej priblíženia, ale stále zostáva z pohľadu tretej osoby. Tieto nastavenia umožnia rôzne možnosti podľa toho či sme na koni alebo pešo a môžeme si tiež vybrať, ktorý pohľad nám bude viac vyhovovať pri boji.

Ovládanie dostalo úpravu aj v podobe zmeny chôdze, tá sa teraz môže ovládať pomocou páčky, ktorou určujeme jej intenzitu, ak ju posunieme naplno Geralt sa pustí do behu, no a naopak pri menšej intenzite bude postava pozvoľna kráčať.

Rýchle znamenia – po novom už nemusíme ísť do menu znamení a pozastavovať hru pri jeho zmene. Teraz stačí stlačiť napríklad tlačidlo L1 a znamenie potom zoslať tlačidlami trojuholníka, kruhu, štvorca alebo tlačidla X v prípade PlayStation a na Xboxe podobným spôsobom. Túto možnosť dostala aj PC verzia. Je to drobná, ale zaujímavá zmena, ktorá by mohla lepšie optimalizovať gameplay hlavne pri takzvanom „sign builde“.

Podrobnejším nastaveniam sa neubránili ani titulky a popisky, ktoré dostanú viac možností, ako je ich veľkosť alebo priehľadnosť a tiež sa to týka aj nastavení HUD. Môžeme si napríklad priblížiť mini mapu, čo sa obzvlášť hodí hlavne pri hraní na TV. Ak si budeme chcieť zážitok z hrania ozvláštniť HUD sa dá kompletne vypnúť, no nechýba drobnosť, ktorá umožní, že ukazovatele vrátane mini mapy sa na zopár sekúnd zobrazia, ak stlačíme tlačidlo „zaklínačských zmyslov“.

Opravy bugov aj nové (drobné) questy – opravené boli niektoré drobné bugy, ako nemožnosť porozprávať sa s kováčom v Skellige, korekcií sa dočkali tiež niektoré questy a pribudli aj drobnosti ako pozastavenie cutscén alebo menšie úlohy, ktoré budú viazané na nové vybavenie. Mapa dostala vylepšenie v podobe podrobnejšieho filtra – môžeme si vybrať či chceme na nej vidieť napríklad len poklady a podobne.

Celý stream tvorcovia uzavreli trailerom na novú verziu hry a šetria si pre nás aj prekvapenie v podobe „nového online komponentu“, ktorý bude oznámený neskôr.

The Witcher 3: Wild Hunt — Complete Edition bude dostupná zdarma pre všetkých majiteľov pôvodnej hry už 14. decembra.

Zdroj: CDPR

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk