Svetlá budúcnosť enginu.
Zatiaľ čo sme v roku 2022 stále hlboko ponorený do „cross-gen“ obdobia, tak Epic Games si novú generáciu konzol určite pochvaľuje. Spoločnosti sa totiž podarilo pozdvihnúť svoj Unreal Engine na novú úroveň a vývojári hier si to určite všimli.
Výsledkom toho je, že podľa vice-prezidenta Epic Games Nicka Penwardena je viac ako polovica next-gen hier vytváraná za pomoci novej technológie od spoločnosti Epic Games. Penwarden nekonkretizoval koľko presne herných projektov to je, no skonštatoval, že je „príjemne prekvapený“ z množstva štúdií, ktoré sa rozhodli presunúť vývoj svojich hier z Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5: „Keď sme sa rozhodli vytvoriť Unreal Engine 5, bola pre nás veľmi dôležitá spätná kompatibilita, aby sme mohli používať hry z UE4, a preto bolo naozaj skvelé vidieť, ako to vývojári prijali.“
Už aj Unreal Engine 4 patril medzi extrémne populárne enginy pri vývoji hier v minulej generácii konzol a zdá sa teda, že technológia Epicu sa nikam nechystá. Práve naopak. Nové hry na Unreal Engine budú v budúcnosti využívať aj štúdiá, ktoré sa doteraz hrdili vlastnými technológiami, ako napríklad CD Projekt RED (Zaklínač, Cyberpunk 2077), Crystal Dynamics (Tomb Raider) či Eidos Montreal (Deus Ex).
Epic Games taktiež vydal novú verziu svojho enginu s označením Unreal Engine 5.1, ktorý podľa spoločnosti obsahuje vylepšenia pre vývojárov, aby mohli pripravovať pre PC a konzoly Xbox Series X/S a PlayStation 5 hry, ktoré dokážu fungovať v 60FPS framerate. Epic si dal za úlohu svoj engine pravidelne aktualizovať a na rok 2023 má pripravené minimálne tri veľké aktualizácie.
Unreal Engine 5.1 is here! Explore the latest updates to Lumen and Nanite, enhanced world building tools, and improvements to virtual production workflows.
Download today: https://t.co/9Rgd3A9GGW
— Unreal Engine (@UnrealEngine) November 15, 2022