Či je to aj pravda, to sa asi nedozvieme.
Cyberpunk 2077 je hrou, ktorá sa navždy zapíše do dejín videohernej histórie. Aj keď v dnešnej dobe ide o viac ako solídnu hru, tak pri vydaní išlo o katastrofu. Hlavne na konzolách. A to o tak veľkú katastrofu, že hra bola stiahnutá z predaja na PlayStation Store, čo je „úspech,“ ktorý sa nepodaril takmer nikomu.
Po vydaní nás samotné štúdio zahrnulo ospravedlneniami pričom jedným z argumentov bolo, že QA testovanie hry pred vydaním neodhalilo rozsah nedokončenosti a bugov v hre.
Samozrejme, nakoľko ide o PR vyhlásenie, tak väčšina hráčov ho brala ako…PR vyhlásenie. Snahu o ospravedlnenie neospravedlniteľného. Možno však na tom argumente bude aj niečo pravdivé.
Tvrdí to Youtuber Upper Echelon Gamers. Podľa jeho slov sa dostal k 72-stranovému dokumentu od whistleblowera, ktorý prezradzuje, že jedným z dôvodov, prečo bol Cyberpunk 2077 pri vydaní takou katastrofou bol fakt, že QA spoločnosť, ktorá hru testovala klamala štúdiu CD Projekt RED.
Tou spoločnosťou je Quantic Lab. CD Projekt RED si ich prizval na vykonanie QA testovania – hľadania bugov a problémov s hrou. Tí však údajne štúdio zavádzali o množstve zamestnancov, ktorí Cyberpunk 2077 testovali a to len preto, aby si udržali kontrakt. A nie len to – štúdio údajne zavádzali aj ohľadom toho, aké skúsenosti majú testeri, ktorí testovali hru. Quantic Lab tvrdil, že pre hru vyhradil skúsených testerov a namiesto toho hru testovali junior testeri, ktorí mali za sebou menej ako šesť mesiacov skúseností. Problémom však bol aj fakt, že Quantic Lab mal kvóty na množstvo nájdených bugov za deň. To však znamenalo, že namiesto toho, aby sa spoločnosť venovala veľkým bugom, ktorých bolo v hre menej riešili malé a nepodstatné bugy len preto, aby naplnili dennú kvótu.
Samozrejme, vzhľadom na fakt, že ide o tvrdenie zamestnanca Quantic Lab nie je možné túto informáciu overiť. No v prípade, že pri QA testovaní nového Zaklínača neuvidíme v zozname spoločností Quantic Lab, tak možno budeme vedieť, prečo.