Vývoj remaku Prince of Persia: The Sands of Time bol katastrofou od začiatku

Vývoj remaku Prince of Persia: The Sands of Time bol katastrofou od začiatku

 

Vina je na pleciach Ubisoftu.

Keď bolo ohlásené, že vývoj remaku Prince of Persia: The Sands of Time sa presúva do štúdia Ubisoft Montreal bolo jasné, že hru tak skoro neuvidíme a aj to, že vývoj neprebiehal dobre.

Konsenzus verejnosti bol taký, že štúdiá Ubisoft Mumbai a Pune boli príliš neskúsené na to, aby tento projekt doviedli do zdarného konca, no podľa nových informácií smrdí ryba tradične od hlavy. Ubisoft to svojim štúdiám vôbec neuľahčil.

Tieto informácie sa zakladajú na anonymných výpovediach vývojárov z týchto dvoch štúdií, ktorí nechcú vyzradiť svoju identitu, pretože sa boja, že zamestnávateľ proti nim zasiahne. Podľa nich im totiž spoločnosť Ubisoft neúmyselne hádzala polená pod nohy a práce na hre sa pod tlakom zosypali. Kde však ležali problémy?

V prvom rade vo fakte, že Ubisoft neposkytol svojim štúdiám takmer žiadnu dokumentáciu z vývoja pôvodnej hry. Tá im mohla napovedať, ako k vývoju pristúpiť, no nakoľko neexistovala, tak museli vyslovene hádať. Problémom bol aj fakt, že Ubisoft chcel mať remake hry hotový v Anvil Engine, konkrétne vo verzii z hry Assassin’s Creed Origins. Problémom však bolo, že animácie Bayeka nie sú vhodné na ladné pohyby Princa. Snaha prepracovať tieto animácie vyústila v ich nedokončenosť, čo sme mali možnosť vidieť v oznamovacom traileri. Ďalším problémom bolo neskúsené vedenie – človek, ktorý mal projekt na starosti nikdy v živote nerežíroval iné hru a po zlyhaní po predstavení hry bol odsunutý k vývoju hry Riders Republic na nižšej pozícii.

Po neúspešnom predstavení hry sa Ubisoft rozhodol projekt outsourcovať spoločnosti Electric Square, ktorý ho mal dokončiť. No ani im sa nepodarilo dosiahnuť veľký progres čo viedlo Ubisoft k rozhodnutiu presunúť projekt do Montrealu.

Výsledkom všetkého je, že štúdia Mumbai a Pune boli odsunuté do pozície pomocných štúdií a sen Ubisoftu vytvoriť tam masívne AAA vývojárske tímy sú nateraz odložené. Mnoho senior vývojárov už zo štúdií odišlo a prešlo ku konkurencii, alebo si vytvorili vlastné indie štúdiá. Pritom je zrejmé, že samotné vedenie Ubisoftu vôbec neuľahčilo prácu svojim zamestnancom napriek tomu, že to bolo v ich silách.

Zdroj: Substack

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk