Ani náhodou to však neznamená, že herná obtiažnosť vám nedá zabrať – šéf štúdia FromSoftware však pre stránku PlayStation Blog uviedol, že Elden Ring bude flexibilnejší a hráči budú môcť viac objavovať jeho svet, čo súvisí aj so zabíjaním ľahších bossov a získavaním lepšej výbavy.
Inak povedané, Elden Ring bude stále dušou „Souls“ hra („Pun intended“), ale – a teraz citujeme Hidetaku Miyazakiho – „hráči by mali byť schopní postupovať hrou svojím tempom.“
„Nechcem, aby sa kvôli hre stresovali,“ pokračuje herný veterán. „Uvedomujem si, že ponúkame tituly, ktorú sú veľkou výzvou, ale robíme ich tak, aby ich prekonanie poskytovalo hráčom uspokojenie. Nechcem však, aby toho bolo na nových hráčov veľa… Keď sa niekde zaseknú, môžu sa k tomu bodu vrátiť neskôr. Majú slobodu v tom, ako budú postupovať. Nebudú si musieť na jednom mieste trieskať hlavu o stenu,“ objasnil šéf vývoja Elden Ringu.
Pokiaľ ide o debatu, či by mali byť „Souls“ hry ľahšie, alebo poskytovať aspoň voliteľnú úroveň obtiažnosť, prišiel rad aj na Elden Ring. Podľa Miyazakiho sa to však deje pri každej novej hre z ich dielne. „Nerobíme tie hry náročné len preto, aby to tak bolo. Chceme, aby hráči hru študovali, zapamätali si rôzne vzorce správania, čo sa deje na obrazovke. Aby využili svoj dôvtip a učili sa z chýb. Nechceme, aby sa hráči cítili tak, že ich hra neférovo trestá, a vieme, že naše hry sú často asociované s priam neprekonateľnou náročnosťou a nie je ľahké sa do nich dostať. Snažíme sa o to, aby bol cyklus neúspechov a zdolávania nepriateľov pôžitkom sám o sebe, a dúfame, že vďaka Elden Ringu – a novým možnostiam, ktoré ponúka – sa nám to tentoraz podarilo,“ zakončil Hidetaka.
Prečítajte si tiež