Veľké očakávania?
Battlefield 2042 nemal ani zďaleka ideálny štart. Odhliadnuc od hromady bugov, glitchov a problémov fanúšikov série iritujú aj dizajnové rozhodnutia DICE a hromada chýbajúcich funkcií a možností, ktoré boli v minulosti považované za niečo, čo v Battlefielde jednoducho musí byť.
Situácia je tak pochopiteľne napätá. Hráči žiadajú čo najrýchlejšiu nápravu a počet aktívnych hráčov klesá závratným tempom. Napríklad na Xboxe ju v počte aktívnych hráčov už stihli prekonať aj hry ako Sea of Thieves, Mortal Kombat 11, Overwatch, Halo: The Master Chief Collection či ARK: Survival Evolved. A na Steame má zas predchádzajúci diel série, Battlefield V v súčasnosti viac aktívnych hráčov ako 2042.
Nanešťastie pre DICE, po vydaní hry prišli aj sviatky, čo znamenalo prerušenie prác na hre, čo však zjavne niektorých jedincov vôbec nezaujímalo. Celej situácii nepomohol ani komunitný manažér Andy McNamara, ktorý sa na sociálnej sieti posťažoval, že hráči štúdio aj napriek sviatkom zaplavovali žiadosťami o aktualizácie. Taktiež sa posťažoval, že komunita má „brutálne“ očakávania a hráči sú netrpezliví, pretože vylepšenia si vyžadujú čas na dizajnovanie a implementáciu. Následne však tento príspevok zmazal, no subreddit Battlefield 2042 sa tohto príspevku chytil a bolo po paráde.
Užívatelia totiž začali prispievať sarkastickými príspevkami v ktorých označovali potrebu mať prehliadač serverov, VOIP chat a ďalšie esenciálne funkcie hry ako „brutálne“ očakávania. Situácia sa dostala až tak ďaleko, že moderátori subredditu pohrozili užívateľom, že ak budú tieto „toxické“ príspevky pokračovať, tak budú nútení uzavrieť subreddit, čo je doslova posledná inštancia: „Počas posledných dní sme videli urážky, obťažovanie a ohavné komentáre smerom k členom komunity a k zamestnancom DICE. Robíme toto vyhlásenie, aby sme vás upozornili, že to ďalej tolerovať nebudeme.“
Bohužiaľ, je to ďalší prípad, kedy si unáhlené rozhodnutie vydavateľa vydať zjavne nedokončenú a zabugovanú hru odniesli na sociálnych sieťach komunitní manažéri a vývojári, ktorí koniec-koncov za rozhodnutie vydať hru v takomto stave veľa zodpovednosti nenesú.