Roblox sa po troch dňoch nefunkčnosti opäť rozbehol

Roblox sa po troch dňoch nefunkčnosti opäť rozbehol

 

Nezvyčajné ticho.

Roblox síce nie je hra o ktorej sa hovorí veľa, no ide o extrémne úspešnú hru, ktorej materská firma má vďaka nej hodnotu takmer 50 miliárd dolárov. Mesačne ju totiž hrá viac ako 200 miliónov hráčov. Tí si však počas víkendu museli nájsť inú činnosť, pretože hra zrazu prestala fungovať.

29. októbra totiž oficiálny Twitter účet hry ohlásil, že hra má problémy so svojou online funkčnosťou. Na to o akú extrémne populárnu hru ide bola však komunikácia vývojárov strohá a až o deň neskôr vývojári oznámili, že identifikovali problém.

Celý problém s hrou sa následne podarilo vyriešiť až po troch dňoch a 1. novembra sa mohli hráči opäť prihlásiť do hry.

Čo sa teda stalo, že hra zažila celosvetový výpadok? Šéf štúdia Dabid Baszucki sa tak pustil do ospravedlnenia a vysvetľovania: „Ospravedlňujeme sa za dlhý čas, ktorý prešiel do vyriešenia situácie. Hlavnou hodnotou spoločnosti je vážiť si komunitu a v tomto prípade sa tak musíme ospravedlniť za problémy, ktoré sme spôsobili. Príčinou výpadku bol malý bug, ktorý sa začal šíriť systémami a položil na kolená celú infraštruktúru našej hry pod návalom tohto bugu. Výpadok nebol spôsobený externými službami a ani inými dôvodmi.“

„Kvôli komplikovanosti identifikovania bugu trvali opravy dlhšie ako sme chceli. Po identifikácií problému sme boli schopní vyriešiť príčinu problémov cez rekonfiguráciu a následne sa nám podarilo služby obnoviť. Nemáme vedomie o tom, že by došlo k strate dát hráčov a zážitok z Robloxu by sa tak mal vrátiť do normálu.“

Zdroj: Roblox

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk