A to bez nutnosti zásahu vývojárov.
Čo tak možnosť zahrať si hru ešte pred jej plným stiahnutím? A tým nemyslíme cez herné streamovanie. To nás možno čaká v budúcnosti na Steame. Valve si totiž dalo patentovať celkom zaujímavú vymoženosť, ktorá možno presne toto ponúkne.
Všimol si to Pavel Djundik, tvorca SteamDB. Tento patent by mal Steamu umožniť sledovať systémové operácie a naučiť sa tak, ktoré súbory sú potrebné na stiahnutie ako prvé, aby sa tie stiahli prioritne a následne by mal Steam umožniť spustenie a normálne fungovanie hry zatiaľ čo sa zvyšok sťahuje na pozadí.
Tento systém by teoreticky taktiež mohol umožniť inteligentne uvoľniť miesto na disku tým, že odstráni nepoužívané herné dáta a taktiež by mohol predbežne načítavať potrebné údajne, aby sa znížila odozva.
A čo je najlepšie. Tento systém by v rovine teórie nemal vyžadovať žiaden vstup zo strany vývojárov jednotlivých hier a mal by fungovať na väčšine hier. Aj v tomto ohľade totiž existujú výnimky.
Other examples include freeing up space by removing unused data, and prefetching data to decrease latency when loading.
This feature does not require game developers to change anything.
— Pavel Djundik (@thexpaw) September 21, 2021