FSR nestačilo. Bude stačiť XeSS?
Už na budúci rok sa dočkáme prvých dedikovaných grafických kariet od spoločnosti Intel, ktoré budú určené aj pre hráčov. Intel ich nazval Intel Arc a ich vydania by sme sa mali dočkať v úvodných troch mesiacoch roka 2022.
Intel toho sľubuje veľmi veľa – od konkurencie schopnej ceny a skvelého výkonu až po podporu tých najmodernejších technológií ako ray tracing, mesh shaders či variable rate shading. A čerešničkou na torte by mala byť technológia so skratkou XeSS.
Pod týmito písmenami sa ukrýva nová super-sampling technológia Intelu, ktorá má konkurovať DLSS od Nvidie. Intel používa dedikované Xe-cores na poháňanie tejto technológie a nepôjde teda o „dumb“ super-sampling, ako má AMD s technológiou FSR, ale o super-sampling, ktorý bude poháňať umelá inteligencia.
Intel navyše sľubuje, že XeSS bude v budúcnosti dostupný aj v integrovaných grafických kartách spoločnosti, no tie musia podporovať inštrukčný set DP4a.
Technológia bola odprezentovaná na deme v ktorom Intel upscaloval 1080p obraz do podoby natívneho 4K. Ide však o marketingové materiály a preto asi bude lepšie počkať si na testy. Zdá sa však, že DLSS bude mať zdatného konkurenta. Intel navyše poskytol pohľad do budúcnosti z ktorého je zrejmé, že pre spoločnosť nejde o jednorazový výlet do segmentu dedikovaných grafických kariet. Po architektúre Alchemist totiž budú nasledovať Battlemage, Celestial a Druid, no bez orientačných obdobiach vydania.