Tajná správa vyzradená.
Zatiaľ čo AMD spravilo prvé kroky k upscalovacej technológii prostredníctvom svojej AMD FidelityFX Super Resolution, tak Nvidia nespí a postupne vylepšuje svoj DLSS 2.0. A jedným z týchto krokov by mohol byť poskytnutie novej úrovne nastavenia, ktorá by čisto teoreticky mohla dostať názov Ultra Quality.
Prečítajte si tiež
AMD Super Resolution je tu: Na DLSS 2.0 sa nechytá, ale…
A teraz, špekulácie bokom. V dokumentácii Unreal Engine 5 sa totiž nachádza zmienka práve o Ultra Quality nastavení DLSS, ktoré sa momentálne nenachádza v žiadnej hre, ktorá DLSS 2.0 podporuje. Aj v samotnej dokumentácii je uvedené, že tento mód je „placeholder“ pre budúce aktualizácie a užívateľ by o jeho existencii nemal vedieť.
Ehm. Takže už o tom vieme. Podľa Nvidie má Ultra Quality nastavenie poskytnúť „najvyššiu kvalitu obrazu“ a mód by mal byť podporovaný vo všetkých rozlíšeniach a na všetkých RTX grafických kartách. Quality nastavenie je vedené ako 1,5x natívneho rozlíšenia obraz sa tak pri 4K rozlíšení interne renderuje v 2560×1440. Takže priestor na nižší pomer tu určite je.
Taktiež sa špekuluje, že Ultra Quality nastavenie by mohlo byť náhradou za zrušenú technológiu DLSS 2X v ktorom malo škálovanie interného rozlíšenia úplne zmiznúť a namiesto toho by neurónová sieť jednoducho vyhladzovala obraz a artefakty aliasingu cez MSAA.
Uvidíme teda, či a kedy sa Ultra Quality nastavenia DLSS 2.0 dočkáme.