Otvorená rebélia.
Zdá sa, že hráči nie sú jediní, ktorí sú frustrovaní zo stavu hry Cyberpunk 2077 pri vydaní. Podľa redaktora Bloombergu Jasona Schreiera totiž neúspešné vydanie tejto očakávanej RPG vzbudil vášne aj medzi vývojármi, ktorí sa vo veľkom pustili do priamej kritiky manažmentu počas videohovoru, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok.
Schreierova informácia pochádza „od dvoch vývojárov, ktorí sa videohovoru zúčastnili“ a tento rozhovor sprevádzala hustá atmosféra a neľútostné otázky.
Počas tohto videohovoru údajne CD Projekt RED a Sony uzatvorili dohodu o stiahnutí hry z Playstation Store, takže podľa toho to vyzerá tak, že samotné stiahnutie hry nebolo jednostranné zo strany Sony, ale na tomto akte sa podieľalo aj samotné štúdio.
Oveľa zaujímavejšie však boli otázky, ktoré smerovali vývojári priamo na manažment. Vývojári majú totiž pocit, že vydanie hry v takomto stave výrazne poškodilo reputáciu štúdia, ktorá bola budovaná niekoľko rokov a jej zničenie môže priniesť veľké problémy do budúcnosti.
Vývojári sa taktiež sťažovali na nútený „crunch,“ ktorý pozostával zo šesťdňových pracovných týždňov, pričom toto crunch obdobie nebolo jediné, ktoré sa počas vývoja hry udialo. Manažment štúdia adresoval tieto výhrady s tým, že v budúcnosti zlepší produkčné praktiky a daná situácia by sa už nemala opakovať.
Oveľa pikantnejšia bola však ďalšia otázka. Pamätáte si, keď vedenie štúdia ešte v januári 2020 prezradilo, že hra je „kompletná a hrateľná“ a štúdio ju tak bude po zvyšok roka iba optimalizovať a dokončovať. Tak toto vyhlásenie bola proste lož. Potvrdil to jeden z vývojárov a odpoveď manažmentu bola taká, že za toto vyhlásenie berú plnú zodpovednosť.
Prečítajte si tiež
Nepríjemné prekvapenie: Cyberpunk 2077 odložený!
Ďalší vývojár skonštatoval, že je paradoxom, že štúdio robilo hru o tom, ako korporácia zneužíva svojich zamestnancov, keď štúdio robilo so svojimi zamestnancami to isté.
A ako je možné, že hra ktorá bola 3x odložená bola stále vydaná v takomto stave? Jednoducho tak, že všetky cieľové dátumy vydania, ktoré boli vyhlásené pred verejnosťou boli absolútne nerealistické. Vývojári potvrdili, že na hru potrebovali viac času.
…pravdepodobne by sme sa tak vyhli tejto veľmi zlej situácii v ktorej sa štúdio nachádza.
A štúdio sa naozaj nachádza v nezávideniahodnej situácii. Akcie štúdia sa prepadli, reputácia je poškodená a výhľad na 30 miliónov predaných kópií o ktorom hovorili analytici pred vydaním asi zostane iba zbožným prianím. Ale možno sa stane zázrak, hra bude do februára v solídnom stave a hráči zabudnú. Rovnako, ako to spravili pri No Man’s Sky či Fallout 76.