A nie sme až tak celkom prekvapení.
Už od svojho odhlásenia zbieral Serious Sam 4 rozporuplné reakcie. Jední hre vyčítali zastaranú grafiku, iní, že ide opäť len o bezduché strieľanie, ďalší zase vítali príklon k starému štýlu a tí ostatní vlastne ani nejaký vyhradený názor nemali. To, že takéto nekoherentné názory vyústia aj v rovnako nekoherentné recenzie, sa dalo očakávať. Ostávala už len odpoveď na otázku, ktorá z tých strán preváži misky váh na svoju stranu.
Aj keď má pomer palcov hore a dole kladný trend, svetoborné percentá to rozhodne nie sú. V dobe písania článku sa na Steame ukazuje hodnotenie 60%. V čom je problém? Okrem tradičných technických vecí ako grafické bugy, či padanie hry sa dosť veľa ľudí sťažuje na to, že hra je jednoducho nudná. Jej level design má byť veľmi plochý a fádny, hru často rušia početné cutscény a hra pôsobí archaicky. Na druhej strane tu existujú názory, že oldschool level dizajn alebo zbrane sú presne to, čo od Serious Sama hráči chcú.
Podľa reakcií má byť na tom biedne aj optimalizácia, ovládanie hry, i proklamovaný Legion System, čo je featúra umožňujúca hre vykresliť stovky tisíc nepriateľov. Ten systém vykresľujúci toľkých nepriateľov nie je nič iné ako len kopírovanie jednotlivých vojakov nespočetne množstvo krát zachovávajúc ich výzor a animácie, čo vo výsledku má pôsobiť veľmi smiešne. Suma sumárum, mnoho hráčov sa sťažuje, že hra pôsobí ako keby bol jej vývoj uponáhľaný.
Hráči, ktorí sa o hre vyslovujú v pozitívnom duchu, chvália vysoko oktánovú akciu, modely monštier, hrateľnosť starej školy a nekonečné hordy nepriateľov. Vo výsledku tak záleží, čo od hry očakávate a podľa toho vás hra aj zabaví. Isté ale je, že Croteam bude musieť pre hru vytvoriť niekoľko opravných patchov.